Väsby Simsällskap

Josefin Lillhage – ny i Väsby Simsällskaps styrelse

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2013 10:07 CET

Vid VSS årsmöte i onsdags blev det en rejäl omstuvning i styrelsen med flera nya och nygamla ansikten. Den glada nyheten är att klubbens världs- och europamästare Josefin Lillhage tar plats i styrelsen. Efter 15 år i landslaget bör Josefin ha en hel del kunskaper att bidra med. Dessutom har hon, sedan badmössan lades på hyllan, bedrivit en egen framgångsrik verksamhet som sim- och fystränare samt inspirerande föreläsare.

Till ordförande i den nya laguppställningen valdes Kenneth Magnusson som gör comeback på posten. Han höll i klubban redan 1994 till 2006. Den verkliga comebacken gör dock Bengt Lundell som var ordförande 1986 -1994. Nya i styrelsen är också Björn Asp och Patrik Sparrman.

Efter den överraskande lagsegern vid SM i Norrköping i somras har VSS mist flera elitsimmare och tränare. Därför gör man nu en ungdomssatsning som ska lägga nya SM-guld till de 188 som klubben redan har. Man förstärker också tränarsidan med en ny chefstränare, Jens Fridorff, som närmast kommer från simgymnasiet i Nyköping.