Basunera AB

Josefine Figer ny VD på Animero

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2013 10:20 CEST

Den 19 augusti tillträder Josefine Figer som ny VD på Animero. Josefine har tidigare arbetat som VD på Volvo Merchandise och Senior Partner på varumärkesbyrån Brandboxer.

– Josefine Figer har en bred och djup kunskap kring varumärkeskommunikation och idag är det oerhört viktigt när man arbetar med film och digital kommunikation, som tar allt större plats i mediemixen, berättar tidigare VD:n Michael Fogelqvist. Från och med nu kommer han att fokusera på att stärka nya och befintliga kundkontakter.

– Vi har höga ambitioner med vår verksamhet och tittar hela tiden på möjligheter att stärka vårt erbjudande. Genom Josefines erfarenhet kommer vi vidare i vår utveckling och kan lyfta kvalitén ytterligare, fortsätter Michael Fogelqvist.

– Animero erbjuder en spännande kombination av digital kommunikation och film, där sambandet mellan dessa är otroligt starkt. Idag krävs det en stor portion mod för att reklaminvesteringar ska ge effekt, berättar Josefine Figer.

Animero passar samtidigt på att stärka sitt 3D Team med Vilhelm Fredell som samma dag
börjar som 3D-animatör och Motion Graphic Designer. Vilhelm kommer närmast från egen verksamhet som frilansare och har ett tidigare förflutet på Red Loop och Framfab.

För mer information, kontakta
Josefine Figer VD
Direkt: 042-400 04 22
Web: www.animero.com

Animero grundades 2001 och arbetar med digital kommunikation och film. Bland kunderna finns
Securitas, DUX, Cheapy Bygghandel och Lambertsson.