TMG International AB

JOSTEIN EIKELAND ÄGER 28,3 % AV AKTIERNA I TMG INTERNATIONAL AB

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2007 08:45 CET

Med anledning av uppgifter under torsdagen den 15 februari om att Finans-inspektionen inlett en granskning av Jostein Eikelands ägarandel i TMG International AB, meddelar härmed bolaget i samförstånd med Eikeland att hans ägarandel uppgår till 28,3 % av aktierna. Jostein Eikeland står för 22, 3 % ägarandel privat samt genom det helägda bolaget Estatia AG för ytterligare
6 % i bolaget, vilket ger ett totalt innehav om 28,3 %

Jostein Eikeland meddelar genom bolaget att han har kontaktat Finans-inspektionen och nu redogjort för det faktiska innehavet. Eikeland beklagar att han inte har anmält det utökade innehavet han disponerar privat och genom Estatia AG i tid till Finansinspektionen.

TMG har varit i kontakt med Finansinspektionen som bekräftar att de har erhållit svar med information av Jostein Eikeland idag med uppgifter om hans innehav.

TMG International AB (ticker: TMGI på NGM EQUITY, www.ngm.se ) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av komponenter i magnesium till fordonsindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige, Tyskland, Polen och Tjeckien) och i Nordamerika (Mexiko och USA). www.tmgi.se

För mer information kontakta:

Magnus Winterman, Investor Relations
TMG International AB
Telefon +46 739 84 46 46
magnus.winterman@tmgi.se

TMG International AB (ticker: TMGI på NGM EQUITY, www.ngm.se) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av komponenter i magnesium till bilindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige och Polen) och i Nordamerika (Mexiko och USA).