Svenskt Projektforum

Journalist prisad för ledarskapsbok

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2010 11:17 CET

Pia Röding, till vardags journalist på Sydsvenskan-koncernen, har tillsammans med Christine Blomquist, fil dr i företagsekonomi vunnit utmärkelsen Årets Projektledarbok för LEDARSKAP Personen-reflektionen-samtalet. Priset delades ut av Svenskt Projektforum vid ett seminarium i Stockholm i oktober.

- Underbart roligt, säger Pia Röding. Man lägger ner så mycket arbete på en bok, så det är jättekul när någon visar uppskattning och ser förtjänsterna med den.  Vår ambition var att göra en bred bok, enkel att använda. Eftersom jag själv arbetat som chef i 20 år, har jag ofta känt behov av en bok av det här slaget. Det är inte alltid man som ledare har någon att prata med.

Trots att det inte är en ren projektledarbok var juryn eniga om att ge priset till LEDARSKAP Personen-reflektionen-samtalet.

I motiveringen sägs bl a: ”en heltäckande, grundläggande bok om ledarskap som vågar vara personlig. Lyfter fram vikten av kommunikation utan att hoppa över något av de vanliga begreppen, utmärkt som högskolebok.”

För mer information kontakta:

Pia Röding tel 070-3781094  pia.roding@ystadsallehanda.se

Sven Ringmar, vd Svensk Projektforum tel: 070-634 50 60,