Runda Upp

Joy Shop Rundar Upp till Ung Cancer!

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2015 10:57 CET

Joy Shop har valt att ansluta sina 53 butiker i landet till Runda Upp. Första Runda Upp-aktiviteten börjar redan nu den 2 mars och den kommer att ge Joys alla kunder en möjlighet att runda upp till förmån för Ung Cancer.

"Nu när vi har hittat en fråga och en organisation som vi känner passar vårt företag så starkt, så har vi bestämt oss för att göra vår första Runda Upp-aktivitet. Med hjälp av Runda Upp i våra butiker blir det naturligt att berätta om Ung Cancer och det ger också fler möjlighet att direkt stödja Ung Cancer ekonomiskt på ett enkelt sätt", säger Charlotte Nordén, VD på Joy Shop.

Joy har sedan 1,5 år tillbaka ett samarbete med Ung cCancer där de stöttar deras medlemmar på olika sätt bl.a. genom deras mentorskapsprogram. Mentorskapet innebär att vara en stöttande person i många och svåra sammanhang. Att vara ung och få cancer innebär att man ofta har ett behov av att få stöd med att komma tillbaka ut på arbetsmarknaden. Genom mentorprogrammet ger Ung Cancer sina medlemmar möjligheten att få tillbaka tron på sig själv, se sin potential och få hjälp med att lämna sjukdomen och alla svåra minnen bakom sig.

Utöver Mentorskapet vill nu Joy även ge alla sina kunder möjligheten att stödja Ung Cancers verksamhet genom att runda upp sitt köp direkt i kassan. Aktiviteten kommer att genomföras under perioden 2– 5 mars i alla Joys butiker i Sverige.

De insamlade medlen går bland annat till att dela ut stipendier till Ung Cancers medlemmar, anordna medlemsträffar och andra aktiviteter för medlemmar över hela landet samt fortsätta kämpa för att ingen ska känna sig ensam i sin eller en närståendes kamp mot sjukdomen.

För mer information:

För Joy Shop ABF
Charlotte Nordén, VD

Runda Upp förenklar för alla givare att donera till hjälporganisationer.