JSC it-partner ab

JSC IT-PARTNER förstärker sin satsning mot modern telefoni genom förvärv av Xelents enhet i Kristianstad

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2016 10:50 CET

JSC tar helhetsansvar för kundens IT-utveckling, och de flesta företag och IT-chefer idag vill se telefoni som en del av sin IT. Förvärvet gör att JSC får in mer telefonikompetens och fler kunder i sin befintliga affär. Med detta stärker man också sin position i framkant inom framtidsområdet samarbete och kommunikation där det finns mycket effektivitetsvinster att ta hem för företag.

- Det känns väldigt bra att stärka upp teamet med erfarna och skickliga medarbetare samt fler kunder. Det gör att vi kan accelerera vår strategi och hjälpa ännu fler företag att se telefoni som en del i sin IT-kommunikation för att få allt att hänga ihop och jobba effektivare, säger Christer Löwdahl, VD JSC IT-PARTNER.

JSCs tidigare förvärv av telefoniexperten Switchcom 2015 grundlade strategin att knyta ihop telefoni med övrig IT på riktigt för att ge kunden förutsättningar till ett modernt arbetssätt. Responsen från våra kunder har varit väldigt positiv, och vi har under en tid sett behov att utöka med fler medarbetare med hög kompetens inom vår telefoniaffär.
Genom förvärvet skapar JSC ett av Sveriges starkaste team inom molntelefoni samtidigt som kompetensen kring Mitels stora växelplattform MX-ONE stärks.

- Även vi har märkt en ökad efterfrågan från våra kunder att samla all sin kommunikation, som fast och mobil telefoni, videokonferenser och andra delar, och det känns bra att vi nu går upp i JSC och kan erbjuda våra kunder just detta, säger Magnus Johansson, VD Xelent i Kristianstad.

Förvärvet genomförs 1 november 2016.

FÖR MER INFORMATION:

Christer Löwdahl , VD JSC IT-PARTNER AB, telefon, 0380-556520

Magnus Johansson, VD Xelent i Krisitanstad AB, 044 – 781 81 01

OM JSC

JSC är en IT-partner i Småland med stort fokus på våra grundvärderingar - kunskap, ärlighet och långsiktighet. Vår drivkraft är att göra våra kunder mer konkurrenskraftiga och mer lönsamma med rätt it-stöd. JSC har sedan starten för drygt 15 år sedan vuxit sakta och säkert, med en tydlig värdegrund närmast hjärtat. Idag är vi drygt 50 medarbetare.

JSC har fått utmärkelser som Årets Gasell, Årets Företagare, Årets Molnpartner Microsoft, och blev 2016 invalda i "Hall Of Fame" efter att fem år i rad varit på Great Place To Works topplista över "Sveriges Bästa Arbetsplatser". JSC hade förra verksamhetsåret en omsättning om 87 mkr med god lönsamhet och innehar AAA-rating.

Bolaget ägare är Johan Schelin, Petter Jacobs, Christer Löwdahl och Niklas Swanberg.