Warberg IC

JSM Gruppen sponsrar Warberg IC

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 11:59 CEST

Warberg kommer i samband med detta koncentrera sina inköp till JSM Gruppens bolag. Allt från förbrukningsvaror, skyltar, telefoni till foto och events.

Martin Jönsson som är en av ägarna i JSM Gruppen säger att det är så här vi i fortsättningen kommer att jobba med våra sponsoråtaganden. Det handlar om att nyttja varandras styrkor, och hitta ett affärsupplägg för båda parter.  Starka föreningar med bra ungdomsverksamhet tycker vi är oerhört viktigt att stödja och det har Warberg, säger Martin vidare.

- Det känns fantastiskt bra säger Mikael Lindh, klubbchef i Warberg som konstaterar att det är ett av de största avtalen i klubbens historia. Men det kräver också att ”vi är på tå” och levererar på alla parametrar. Kommande säsong ser ju verkligen intressant ut sportsligt, både på ungdomssidan med den satsningen vi gör med en nyanställd Utvecklingsansvarig och på seniorsidan med starka trupper på både Herr och Damsidan.

Pelle Körberg ordförande i Warberg är också mycket nöjd med det nya avtalet. – Det är viktigt med bra partners till verksamheten. Det vet vi sedan tidigare. Lika viktigt som att ha bra spelare i truppen. Samarbetet med JSM-Gruppen kommer dessutom att förenkla och effektivisera vårt arbete vilket även ger besparingar i tid och pengar.

Fakta Warberg Innebandyclub:
Bildad 8 november 1985

Sportsliga meriter:
4 SM-Guld (1998, 2005, 2007, 2008)
4 SM-Silver (2001, 2003, 2009, 2011)
3 SM-Brons (1996, 2006, 2010)
3 Europacup-Guld (1999, 2000, 2006)
2 Europacup-Silver (2007, 2008)
1 Europacup-Brons (2001)

Publiksnitt de senaste fem säsongerna:
1725 då man vunnit publikligan i SSL (Svenska Superligan) fyra av fem år.

Antal medlemmar:
Warberg har totalt 850 aktiva medlemmar, och är en av Varbergs största föreningar och på topp-6  bland Sveriges alla innebandyföreningar.

Omsättning:
Warberg IC 2011/2012 c:a 14 miljoner och i koncernen 21 miljoner kronor.

Antal anställda:
10 heltidsanställda i verksamheten (ej spelaranställningar)

JSM Gruppen AB
JSM Gruppen AB startades 2009 av bröderna Mikael Jönsson och Martin Jönsson och har sedan dess byggt upp en portfölj av dotterbolag inom olika branscher. Exempel på innehav utöver Xelent Office Sweden AB är logistikföretaget Business Linc AB, konsumentkreditföretagen Cashbuddy AB och Cash2you AB och marknadskommunikationsbolaget Charden AB.

Bild fri för publicering.

Warberg Innebandyclub bildades 1985 och är en av Sveriges mest meriterade innebandyklubbar. Warbergs herrar har vunnit fyra SM-guld och 3 Europacup Guld. Totalt har föreningen över 850 medlemmar och cirka 40 lag. Man driver sedan ett par år tillbaka sin egna träningsanläggning, Sparbanken Wictory Center med tre fullstora innebandyplaner.