Musichelp sweden ab

Jubel får egen scen på Live at Heart

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2019 08:00 CEST

Swedish Tiger Sound

Ett av Sveriges största bokningsbolag, Jubel, inleder i år ett samarbete med Live at Heart och kommer att presentera en egen scen under festivalen. Totalt presenteras tre akter från olika genres.

”Det känns självklart att vara med på Live at heart som är den enda kvarvarande showcasefestivalen i Sverige. Det är viktigt för oss att stötta och vara med och påverka alla livemusikinitiativ. Live at heart är ett bra fönster och mötesplats mot internationella branschen.” säger Martin Rosell, Head Of Artists, JUBEL

Swedish Tiger Sound

Han är nog mest känd för att vara en av veganismens mest högljudda förespråkare, eller för sina megaskills på discgolfbanan. Förutom det känner säkert många igen honom som en av grundarna av- och frontman i Teddybears, eller som vis polis i barn- och familjeunderhållarna Bröderna Lindgren. Kanske som sångare i punkbandet Nya Krösus, eller från TV. Oavsett vad så har Patrik Arve mer än väl förtjänat sin plats i rampljuset och det stoppar inte med dessa projekt – Swedish Tiger Sound är Arves solopryl, med fötterna fast förankrade i Ängbybadet, Bromma, kryddat med beats från amerikanska södern, riddims från gatorna i Kingston och gäster från Stockholms alla förorter låter det som inget annat du hört förut.

Sam Florian

Musiken Sam Florian skapar i sin lilla lägenhet i Karlstad kan närmast beskrivas som en blandning av lo-fi-indie med ett stänk av bedroom-pop. Alltsedan debutsingeln ”Days” från 2018 har hans musik spridits likt en löpeld över världen och nått miljontals lyssnare.

Singlarna ”Color Noir”, Wastin’ My Time”, ”In My Body” och ”Morning Lights” blev alla upplockade av spellisteredaktörer och musikjournalister, bland annat kan adderingar på spellistor som ”Fresh Finds”, ”Indie Chillout”, ”New Music Friday” och ”All New Indie” nämnas. Sam Florians musik har även roterat flitigt på Sveriges Radio. På senare tid har Sam Florian börjat skriva på svenska och hösten -19 släpps en hel EP på modersmålet.

XNYMFO

XNYMFO är brutalt. XNYMFO är inte vad du förväntar dig. XNYMFO är det som exploderar ur Charly Paulin och tar över scenen. XNYMFO är en fristad för allt som inte riktigt stämmer.
Både låtarna och showerna som XNYMFO skapar är smittsamt bra. När polarna hör det kommer de säga ”Shit, det här är skitbra, vem är det?”. Du kommer bara le, du vet vad som snart kommer att avslöjas, nämligen att XNYMFO är ALLT det alla har väntat på!

För mer info kontakta

Live at Heart

Peter Åstedt

Mobile: +46 (0) 733792937

Email: peter@liveatheart.se

Website: http://liveatheart.se/

Magnus Tunmats

Mobile: +46 (0) 70 49 50 049

Email: magnus@liveatheart.se

Website: http://liveatheart.se/

Musichelp Sweden AB är ett musikbolag baserat i Trosa söder om Stockholm. Företagets fokusområde är management och förlagsverksamhet men det finns även en skivbolagsdel och en avdelning med servicetjänster för bolag och enskilda artister. Musichelp arbetar mycket med export av nya svenska band och samarbeten med olika företag genom branding.