Beriksson

Juiceology – nya perspektiv gav välbalanserade smakkombinationer

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2014 08:00 CET

Fröet som skulle bli Juiceology såddes när företagets grundare Richard Watson lade märke till den uppsjö av smakrika alkoholfria cocktails och juicedrinkar som den nya generationens bartenders och mixologer skapade och serverade på fester, events och trendiga barer. Samtidigt tycktes marknaden för buteljerade drycker mest bestå av sötsliskiga läskedrycker fulla av artificiella smakämnen och konserveringsmedel. Watson tog därför kontakt med den välrenommerade mixologen och sommelieren Joe McCanta, en av förgrundsgestalterna i den nyskapande moderna cocktailrörelsen för att tillsammans producera en ny typ av högkvalitativa premiumdrycker.

Under McCantas ledning har teamet bakom Juiceology, inspirerade av frukter, bär och kryddor från hela världen, tagit fram en serie moderna och välkomponerade juicedrycker som fungerar lika bra i picknickkorgen som i barshakern. Juiceologys drycker är gjorda av den finaste frukten och smaksatta med färska kryddor och örter såsom ingefära, basilika, kardemumma och mynta. Man har lagt särskild vikt vid att balansera syrlighet och sötma i dryckerna och inte tillsatt något socker utöver det som finns naturligt i de mogna frukterna. På varje flaska finns en smak-klocka som beskriver dryckens smakegenskaper såsom ”skarp”, ”fruktig”, ”söt” och ”kryddig” vilket gör det lättare att få en känsla för drycken samt vad man kan kombinera den med. Till varje dryck i serien finns också ett antal olika recept på mixade drinkar, både med och utan alkohol, för att kittla experimentlustan och visa mångsidigheten i Juiceologys smakfulla drycker.

Juiceology lanseras i Sverige våren 2014 i välsorterade delibutiker, kaféer, restauranger och barer. Dryckerna serveras i 275 ml flaskor och kostar cirka 30 kronor. Välj mellan den prisbelönade Lime–mynta–äpple, Mandarin–citrus–ingefära–kardemumma och Litchi–bär–basilika. Möt oss på Formexmässan i monter C03:21.

Ladda ned bilder på: www.dropbox.com/sh/w7vf0ltu3hiswvz/mijtg7TMq2 läs mer på beriksson.net/vara-varumarken och klicka på Juiceology Om du undrar något mejla till markus@beriksson.net eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.