Intentia International AB

Jula Postorder tecknar avtal med Intentia värt 10 miljoner

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2006 09:03 CET

Installerar nytt affärssystem för hela koncernen

Stockholm, Sverige - den 22 mars 2006 - Intentia International AB (XSSE: INT B), global leverantör av affärssystem, meddelar i dag att man tecknat avtal med Jula Postorder AB. Avtalet gäller en ny installation av Movex värderad till 10 miljoner svenska kronor varav 4,5 miljoner i licensintäkter.

Jula Postorder är verksamma på Gör-Det-Själv-marknaden samt den professionella marknaden för hantverkare. Företaget växer snabbt och har idag 14 stycken butiker i landet och det finns planer att öppna ytterligare fyra stycken under detta år. Det nya Movex-systemet från Intentia ger ett gemensamt affärssystem mellan de olika butikerna och huvudkontoret i Skara där även centrallagret med postorderhanteringen finns placerat.

Intentias affärssystem kommer att effektivisera hela logistikprocessen och ge en gemensam miljö som gör det möjligt att växa vidare på ett enkelt sätt. Flera moduler av Movex kommer att användas, både för back-office i Julas kontorsmiljö, samt front-office i själva försäljningen till kund. En annan del av Movex hanterar e-handeln för de kunder som vill beställa via nätet. Det är Intentias senaste version av Movex, den Java-baserade 12.4 som kommer att användas. Hårdvaran levereras från IBM och består av deras i-Serie server.

- Jula får ett enda system som hanterar de olika processerna i bolaget. Det kommer att ge effektivare flöden genom hela processen från inköp till försäljningen. Affären är ännu ett bevis på vår styrka inom retail-marknaden, säger Benny Persson, kundansvarig hos Intentia.

- Vi strävar ständigt efter kostnadseffektiva lösningar i logistikkedjan från inköp till försäljning. Med Intentias lösning får vi ett modernt verktyg och helt nya möjlighet att effektivisera processerna, säger vVD Karl-Johan Blank från Jula Postorder AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Benny Persson
Intentia Consulting Sverige AB
e-post: benny.persson@intentia.se

Joachim Frykberg
Jula Postorder AB
e-post: joachim.frykberg@jula.se

Eva Reftmark
Sund Kommunikation
e-post: er@sundkommunikation.se

Om Jula
Jula Postorder AB är ett familjeägt företag med huvudkontor i Skara och har ca 600 anställda. Företaget etablerades 1979 och har fördubblat sin omsättning de senaste 5 åren. I spetsen för företaget finns ägarna Lars-Göran Blank och Karl-Johan Blank. Jula säljer produkter till villa/fritidsägare, hemmafixare, lantbrukare och hantverkare. Julas affärsidé är att erbjuda ett kvalificerat utbud till låga priser genom stora inköp direkt från tillverkare över hela världen, utan mellanhänder.

I många år har Julas kunder kunnat handla via postorder med hjälp av Julakatalogen. Idag finns även möjligheten att handla via www.jula.se eller i något av Julas varuhus. Varuhuskedjan är inne i en stark expansionsfas och kommer att växa med 4-5 butiker per år.

Om Intentia
Intentia är den enda globala leverantören av affärssystem som till 100 procent är fokuserad på att förse företag inom tillverkning, distribution och underhåll med programvara och konsultservice. Våra kunder är verksamma inom vad vi kallar "the make, move and maintain market".

- 100 procent av våra resurser är fokuserade på den marknaden
- 100 procent av vår mjukvara är designad för den marknaden
- 100 procent av vår erfarenhet kommer från den marknaden

Intentia bildades 1984 och har mer än 3 000 installationer hos kund i ett 40-tal länder i hela världen. Vår produktportfölj omfattar för närvarande enterprise management, supplier relationship management, customer relationship management, supply chain management, value chain collaboration, enterprise performance management och workplace management.

Intentia är noterat på Stockholmsbörsen (XSSE) under beteckningen INT B. Besök oss på www.intentia.com

Intentia
The Intelligent Choice