Larsson Studio i Sverige AB

Julen närmar sig med stormsteg!

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 14:54 CEST

Nu är det hög tid att börja fundera på om man skall ge sig utomlands och julshoppa eller hålla sig kvar i Sverige. När november kommer börjar de flesta städer som Göteborg, Stockholm, London och New York att julpynta och satsa på julaktiviteter. I New York börjar julen med Macy's Thanksgiving Day Parade den 22 november 2012 och i London kan man nog säga att julen börjar när julgranen tänds upp på Trafalgar Square den 6 december 2012. För er som tänkt en resa till New York i december vill vi också tipsa om att besöka Radio City Music Hall och se den fantastiska julshowen - The Christmas Spectacular - med de otroligt duktiga dansarna The Rockettes.

Här hemma i Sverige är både Göteborg och Stockholm två av de mest populära julstäderna att besöka för att mysa in julen med julmarknader, shopping, julnöjen, äta gott och som sagt bara mysa. I Göteborg börjar julen med att Jul på Liseberg slår upp portarna den 16 november 2012 och staden lyses upp i vackra juleljus. Här kan du köpa ett Göteborg City Card som ger dig fria inträden till ex Jul på Liseberg och en resa med Julpaddan och mycket mycket mer.

I Stockholm invigs #Stockholmsjul på skyltsöndagen den 25 november 2012. Och dagen innan öppnar Skansen upp för jul på Skansen. Här möts du av både Lucia, Tomten och självklart god julmat och allt som hör julen till. Med Stockholmspaketet får du hotellövernattning, frukost och det smidiga kortet Stockholm à la Carte som ger dig fria inträden till det mesta i Stockholm och självklart jul på Skansen. Du kan också kombinera ditt Stockholmspaket med en nöjeskväll med ex. After Dark eller Ledin Showtime.

Här hittar du mer information:

Jul i New York

Jul i London

Jul i Göteborg

Jul i Stockholm

Larsson Studio i Sverige AB erbjuder webdesign till företag sedan 2004. Vi erbjuder design av er hemsida, hjälp med e-shop och blogg. Vi samarbetar med webbhotellet Plats.se. Ett webbhotell behövs för att få igång din hemsida på Internet. Vi driver också våra egna resesajter: I Love New York, I Love London, I Love Göteborg, I Love Stockholm, I Love Barcelona mfl.