Kanal 9

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2016 14:44 CET

Kanal 9

Murdoch Mysteries Christmas Special

Nya julspecialen Once upon a Murdoch christmas sänds på julafton 24 december 21.00

William Murdoch och hans team hos polisen i det tidiga nittonhundratalets Toronto är tillbaka i ett nytt julmysterium producerat för julen 2016. Den nyproducerade filmen sänds på julafton 21.00 och dagen före julafton sänds förra årets julmysterium med Murdoch, Ogden, Crabtree och de andra 21.00.

Maraton och film en masse

Mellandagarna

De bästa episoderna ur förra säsongen av Saturday Night Live sänds som maraton nyårsafton och nyårsdagen. I mellandagarna sänds sjunde säsongen av Mad men (samtliga avsnitt) som maraton dagtid. Dessutom blir det mängder av filmtimmar i december med titlar som Dödligt vapen, Blood diamond, Full metal jacket och under mellandagarna sänds bland annat Dirty Harry (26/12), Dödsspelet (27/12), Maffiabröder (29/12), Gudfadern-trilogin (30/12-1/1), Emperor (31/12), The Departed (3/1).

Sista säsongen av Person of Interest

Säsong 5 startar 4 december 21.00

Kriminalserien Person of Interest har fört ett liv i skymundan av andra mer kreddiga serier – men nu hyllas serien internationellt av kritiker. I våras berättade CBS att seriens femte säsong blir den sista och den startar under senhösten på Kanal 9. Den sista, femte säsongen startar senare under hösten. När vi kommer tillbaka in i handlingen slåss teamet mot Samaritan som försöker slå omkull världsekonomin.

Harley and the Davidsons

Måndag-onsdag 26, 27, 28 december 21.00

Dramaserien Harley and the Davidsons är baserad på den sanna historien om hur några ynglingar från Milwaukee började bygga vad som skulle komma att bli världens mest omtalade motorcyklar. William ”Bill” Harley, Walter och Arthur Davidson startade sitt företag som nittonåringar och miniserien berättar deras historia, med start i det tidiga nittonhundratalets tekniska och sociala revolution. Huvudpersonerna porträtteras av Robert Aramayo (som Bill, bland annat Game of Thrones, Nocturnal Animals), Michael Huisman (som Walter, bland annat Game of Thrones) och Bug Hall (spelar Arthur, bland annat Revolution, Criminal Minds, Masters of Sex). I första avsnittet träffar vi Bill Harley, som tillsammans med bröderna Arthur och Walter Davidson grundade sitt företag i familjen Davidsons skjul som unga män med en dröm. Men konkurrensen är stenhård och för att visa upp företaget bestämmer sig Walter för att riskera liv och hälsa i en tävling för att slå ärkerivalen Indian Motorcycles och göra sig ett namn. Miniserien sändes i september på Discovery Channel.

Discovery Networks Swedens Kanal 9 startade sina sändningar 2007 och riktar sig huvudsakligen till en manlig målgrupp med fascinerande, spännande och utmanande underhållning. Här samsas de största sitcom-serierna med världens mest omtalade dokumentärer och tv-dramer, attraktiv sport - och de största internationella motorprogrammen