Ladbrokes

Juletid är sportetid

Pressmeddelande   •   Dec 23, 2009 08:04 CET

Under annandagen så är det enligt tradition bland annat en full omgång av Premier League som körs. I tidigare tradition var det så att det spelades matcher mellan lokala rivaler för att fansen skulle slippa resa långväga. Detta har ändrats en del genom åren men ett lokalt möte vi får se på annandagen är mellan Fulham och Tottenham där det ser ut att bli en jämn match med Tottenham som knapp favorit till odds 2,37.

Det är många jämna möten under julen men vi har två topplag som ser ut att få det lekande lätt, Chelsea mot Birmingham som vinner till 1,50 gånger pengarna och Liverpool som slår Wolverhampton till 1,22 gånger pengarna.

”Julhelgen är en tid för familjen att träffas men visst är det efter två dagars tätt umgänge och en hel del god mat skönt att få släppa allt och titta på härlig fotboll i toppklass. Hinner man med mer sport på annandagen har vi ju även den traditionella annandagsbandyn och Elitserien här hemma i Sverige att se fram emot”, säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes Norden.

26 December
Birmingham – Chelsea 6,00-3,50-1,50
Fulham – Tottenham 2,60-3,20-2,37
West Ham – Portsmouth 2,10-3,20-3,00
Burnley – Bolton 2,10-3,20-3,00
Manchester City – Stoke City 1,40-3,75-7,00
Sunderland – Everton 2,25-3,20-2,75
Wigan – Blackburn 2,20-3,20-2,80
Liverpool – Wolverhampton 1,22-5,00-10,00

27 December
Arsenal – Aston Villa 1,66-3,40-4,33
Hull – Manchester United 7,00-3,75-1,40

För mer information:

www.ladbrokes.com. Direkt till oddsen: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Fotboll/Engelsk/Premier-League-s84

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.seför mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715.

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.