Sponsorhuset

Julhandla på nätet och stöd din förening!

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2015 08:22 CET

Nu kan du julhandla från CDON, Bokus, inkClub och från över 500 andra nätbutiker och samtidigt stödja din idrottsförening. Det enda du behöver göra är att först besöka Sponsorhuset.se innan du besöker din favoritbutik. Därefter går det en procentsats på ordervärdet till vald idrottsförening. Även du som handlar via Sponsorhuset får egna pengar tillbaka, pengar som du sen välja att skänka till föreningen eller behålla själv.

"Vi är stolta att skapat ett koncept med bara vinnare. Nätbutikerna får in nya och trognare kunder, personen som handlar får egna pengar tillbaka, och sist men inte minst, svenskt föreningsliv får in pengar. Totalt har över 22 miljoner kronor hamnat på medverkande föreningars konton" säger Pierre Andersson som är VD på Sponsorhuset AB.

Förr såldes det lotter och kalendrar i mängder och det var en säker men tidskrävande inkomstkälla för svenskt föreningsliv. Idag är det dock andra tider och via ett ökat arbetstempo och ett allt stressigare samhälle så hinner man knappt hämta och köra barnen längre. Hur skall man då hinna med att sälja lotter, kalendrar, baka kakor och koka kaffe? Därför behövs det nya kreativa lösningar som anpassas efter medlemmarna. Via Sponsorhuset kan man alltså stödja på ett nätköp man ändå skulle ha gjort.

”För oss är det en självklarhet att medverka på Sponsorhuset då vi gärna stödjer svenskt föreningsliv och vill självklart hjälpa till och driva utvecklingen framåt", säger Alexander Komstadius, Strategic Partnership Manager, inkClub.

Sponsorhuset AB hjälper idrottsföreningar och välgörenhetsorganisationer att få in pengar till sin verksamhet.

Via avtal med 500 välkända nätbutiker kan medlemmar, vänner och företag handla från dessa nätbutiker och samtidigt stödja sin förening eller organisation. Det kostar inget extra för personen att handla via www.sponsorhuset.se eller www.godhandling.se

8000 idrottsföreningar är anslutna till Sponsorhuset och 22 miljoner kronor har hamnat på medverkande föreningars konton.

60 välgörenhetsorganisation är ansluta till  www.godhandling.se  och 900,000 kronor har hamnat på medverkande organisationers konton.

Sponsorhuset AB:s vision och målsättning är att bli Sveriges viktigaste partner till Svenskt föreningsliv.