PREERA

Julia Norinder lämnar över VD-rollen på Preera till Ulrika Tiverman

Pressmeddelande   •   Jun 30, 2014 15:46 CEST

- Jag har varit verksam som operativ ledare på Preea under snart 10 år och förberett för en succession under en längre tid. Nu är timingen för ett VD-skifte helt rätt. Jag kommer nu att kunna ägna mer tid åt mina hjärtefrågor och Ulrika kommer in med ny kraft och precis den kompetens som Preera behöver nu. Det känns fantastiskt bra, säger Julia Norinder.

Under Julias ledarskap har Preera, flera år i rad, blivit utnämnd till ett av Sveriges tio främsta managementkonsultföretag och rankats som en av landets fem bästa arbetsplatser.Idag har bolaget genom The Transformation Alliance en europeisk närvaro med 300 konsulter och kontor i nio länder.

Ulrika Tiverman har lång erfarenhet som ledare, rådgivare och managementkonsult i flertalet befattningar både inom och utanför bolaget.  Under de senaste åren har hon framgångsrikt lett komplexa förändringsprojekt med uppdragsgivare både inom näringsliv och offentlig sektor.

– Vi är mycket glada att Ulrika nu går in i VD-rollen. Hennes erfarenhet kommer att betyda mycket i bolagets fortsatta expansion säger Eva Karlsson, styrelseordförande på Preera.

– Vi är stolta över är att Preera idag följer våra kunder ut i världen och att vi kontinuerligt får förtroende att leda riktigt komplexa förändringsuppdrag, fortsätter Eva Karlsson. Under Julias tid som VD har vi byggt ett unikt konsultbolag med starka värderingar som går helt i linje med vår vision att vara en konstruktiv kraft i att möta vår tids utmaningar.

– Det skall bli oemotståndligt spännande att få kliva in i en ny roll i ett bolag som jag känner så starkt för, säger Ulrika Tiverman. Vi har fantastiska kunder, underbara medarbetare och ett enormt driv att göra skillnad på riktigt. Att nå full potential i förändring kommer inte av sig självt och jag tror väldigt mycket på kombinationen av förståelse av våra uppdragsgivares utmaningar, fackkunskap och ett arbetssätt som är genuint förankrat i våra värderingar. Vi är övertygade om att förstärkande strukturella och kulturella förutsättningar behövs för ett lyckat förändringsarbete.

VD-bytet sker formellt den 7 juli.

För mer information kontakta Ulrika Tiverman 031-750 90 47, ulrika.tiverman@preera.se eller Julia Norinder 031-750 90 65, julia.norinder@preera.se.

Preera är inget vanligt managementkonsultföretag. Vi har inte våra rötter på andra sidan Atlanten. Vi är inte världsomspännande än, men vi har ambitioner att bli det. Fast på ett annat sätt och utifrån ett annat perspektiv. Vi har en annan syn på människan. Vi har en annan syn på förändring och delaktighet. Vi har en annan syn på ledarskap. Vi vill göra skillnad på riktigt. Nej, vi har inte gjort det lätt för oss.

Vi grundades 1997 och består idag av 45 managementkonsulter i Sverige. Vi har kontor i Göteborg och Stockholm samt genom The Transformation Alliance bl.a i Milano, Paris och München. Du kan läsa mer oss på www.preera.se .