Nordnet Sverige

Julkalenderna har startat. Gratis aktiehandel och God jul, önskar Nordnet!

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2003 19:56 CET

Till Nordnets kunder kommer Tomten först av alla. Varje börsdag i december får alla Nordnetkunder flera börsklappar i form av aktiehandel utan courtage och andra förmåner. Tomten glömmer inte någon Nordnetkund utan kommer även till våra kunder i Norge och Danmark med olika klappar. Totalt ca 70 aktieklappar, uppdelade på olika marknader och olika börsdagar, finns i Tomtesäcken. Icke Nordnetkunder är välkomna att bli avundsjuka och öppna dagens lucka på www.nordnet.se.

Detta är tredje året för julkalendern. De tidigare åren har handeln i julkalenderaktierna ökat med i genomsnitt 400-500 procent. På www.nordnet.se finns en länk till Julkalendern där man genom att klicka på dagens ruta får reda på vilka dagens julklappar är.

"I år inför vi vår tradition med Julkalendern i Norge och Danmark. Våra norska och danska kunderna får förutom danska och norska aktier även handla svenska aktier utan courtage. Förhoppningen är att Julkalendern ska ge våra kunder en uppskattad möjlighet att utan kostnad stuva om i sin aktieportfölj," säger Jessica Gertun, marknadschef för Nordnet.

För ytterligare information kontakta:
Jessica Gertun, marknadschef, 08-506 330 30, 0709-697424, jessica.gertun@nordnet.se

Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. erbjuder en Internetmäklartjänst från Luxemburg. Internetmäklaren Aktiedirekt erbjuder marknadens enklaste och billigaste tjänst. Dotterbolaget Nordnet Försäkringsmäklare AB förmedlar SAK-försäkringar. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk , Aktiedirekt www.aktiedirekt.se och Eurotrade www.eurotrade.lu .