HemQ.se

Julklappar på internet i sista minuten

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2009 18:17 CET

Allt fler köper julklappar på nätet, men hinner julklappen fram om man handlar nu? Sajten Hemq.se tipsar om e-julklappar du kan köpa ända tills tomten är på väg ned i skorstenen.

Enligt Handelns Utredningsinstitut och Posten kommer 6 av 10 konsumenter att köpa sina julklappar på nätet i år. Det är bekvämt, bra priser och stort utbud och framför allt slipper man julstressen i butikerna.

Men hur gör den som är ute i sista minuten, hinner julklappen fram till julafton?

HemQ.se har sammanställt en lista över smarta e-julklappar som kan köpas ända fram till dess man hör tomten glida ner i skorstenen.

Ett exempel är att ge bort en vardagsupplevelse i presentkort, med 50 procent skatteavdrag får klappen dubbelt värde. På www.hemq.se/presentkort kan man skräddarsy sitt eget presentkort, exempelvis en storstädning till brorsan, egen kock till mamma eller trädgårdstjänster till mormor. Sedan är det bara att skriva ut och slå in.
- Den vanligaste gåvan av hemnära tjänster på HemQ.se är från mor till dotter eller från dotter till mor. Vanligtvis vill köparen att vi skriver ut presentkortet på vackert papper och skickar det till mottagaren. Men nu nära julafton är den stora fördelen att man själv kan printa ett skräddarsytt presentkort i lugn och ro i hemmet i sista minuten, säger Göran Gustafsson, VD HemQ.se.

Tips på e-julklappar i sista minuten

www.hemq.se/presentkort – presentkort på avlastning i hemmet, exempelvis städhjälp, egen kock eller barnvakt med 50 procent husavdrag. Presentkortet kan skräddarsys och skrivas ut själv.

www.upplevelsepresent.se – presentkort på upplevelser som fallskärmshopp och äventyr. Har expressbud och presentkortet kan även skrivas ut själv.
www.tidningskungen.se – tidningsprenumeration till barn och vuxna. Presentkortet kan skrivas ut på vald tidning.
www.spotify.se – musiktjänst som kan köpas per månad. Presentkortet kan skrivas ut själv.
www.naturskyddsforeningen.se – köp av utsläppsrättigheter för att göra en miljöinsats. Diplom kan skrivas ut själv.
www.delicard.se - presentkort på lite lyx i köket. Hemlevererad hummer, anka m.m Gåvokort kan skickas via e-post.

www.webaidshop.se - Läkarmissionen samlar in pengar till bistånd med hjälp av paketerade produkter. Gåvokort kan fås via e-post inom några sekunder.

Andra populära e-julklappar som böcker och fotokalendrar kräver leverans. Flera sajter har expressbud för den som har råd.

Om HemQ.se HemQ.se är en sajt för hushållsnära tjänster och erbjuder ett brett nätverk av lokala kvalitetetssäkrade leverantörer. HemQ.se har en egen kundtjänst och hanterar dessutom all administration runt köpen av tjänster med ett unikt affärssystem. HemQ är även ledande på hantering av löneförmån för hushållsnära tjänster. HemQ.se AB ägs av About Time AB och Almi Investeringsfond Stockholm AB. Se även www.hemq.se