FotoInsight Ltd

Julklappsidéer från fototjänster

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2010 15:58 CET

Göteborg. 19 november 2010. -  Det kan vara enkelt att hitta originella och billiga julklappar, om man bara följer några få regler. Börja aldrig i sista minuten och köp inte heller alla julklappar på en gång.

Fira jul tillsammans

Att leta och hitta julklappar hemma framför den egna datorn är lugnt och skönt. Därför har man tagit fram dessa aktuella förslag på julfirande så att man kan minnas personliga händelser och istället fira att familj och vänner äntligen är tillsammans. I första hand handlar det om presenter med personliga bilder.

Hälsningskort behöver inte alltid vara standardiserade

Hälsningskort med egna intressanta eller lustiga bilder blir mycket mer personliga. Bildtjänster som FotoInsight trycker normalt hälsningskort med bilder i tiopack som vykort eller vikbart kort med kuvert, där alla fyra sidorna kan tryckas med bild och text. Spartips: De mest prisvärda hälsningskorten är tryckta på fotopapper, där man själv kan designa en sida. Ett tiopack kostar bara 189 kr inklusive 10 kuvert.

Designa en kalender med egna bilder

Det finns knappt någon bättre present än en fotokalender som man varje år kan ge bort på nytt. Oavsett om det handlar om väggkalendrar, vikbara kalendrar, bords- eller möteskalendrar, kökskalendrar eller en årskalender - med egna bilder blir det ännu bättre. FotoInsight Designer har flera olika mallar för kalendrar i olika storlekar. Precis som med fotoalbumen kan man då använda ett obegränsat antal bilder. I en födelsedagskalender kan man t.ex. även lägga in bilder stora som passfoton i kalendermallen.

Familjehistorien i bilder

Den som har bilder av familjen eller från resan vill också visa upp dem. Det ideala mediet för att föreviga dessa minnen är t.ex. FOTOBOK med egna bilder som också glädjer familjen till jul.

Dekoration för lägenheten

Särskilda bilder kräver plats - som plansch eller laminerad, inramad canvasbild. Genom att använda laminering istället för glas, undviker man reflexer samtidigt som bilden är skyddad mot fukt och UV-strålar så att man kan njuta av bilden i många generationer. Med hjälp av FotoInsights designerprogram har man också möjlighet att göra collageplanscher och canvasdukar av ett valfritt antal bilder.

Egna bilder tryckta och uppspända på canvasduk

Canvasbilder är en vacker present till människor som har plats på väggarna. Det fungerar speciellt bra med digitala bilder med redigerade effekter eller digital konst. FotoInsight erbjuder även canvasdukar med en Havana-skuggram. Den här typen av ramar lyfter fram den tredimensionella känslan som finns i canvasdukarna.

Bildkristall

Ett bildhjärta, ett glasblock med en lasergraverad bild och andra presentidéer med bildkristaller finns på FotoInsights avdelning med kristallartiklar. Priserna börjar på 189 kr för en kristallnyckelring (med lysdiod) och går upp till 599 kr för en lasergraverad kristallbild.

Kaffemugg med eget tryck

Alltid omtyckt, enkelt och prisvärt – en fotomugg. Antingen som ölglas med bild, panoramamugg (även med invändig färg) eller magisk mugg där bilden bara syns när muggen är varm. Allt som behövs är en digital bild för att göra en praktisk present personlig.

Mjukisälg med bild

Om det ska vara ett mjukisdjur med egen bild – då är en "fotoälg" (med röd mössa) det bästa valet till jul.

Bildspel till julen

Memoryspelet Remembory passar perfekt till familjer eftersom det är lämpligt från 4 år och dessutom skapar det en härlig gemenskap. 25 egna bilder (familjemedlemmar, resor, o.s.v.) räcker för en helt unik present (kostnad 179 kr inkl. frakt) så att familjen kan spela tillsammans under helgerna. Även bildpussel passar bra till långa vinterkvällar.

FotoInsight Limited grundades i september 2003 i den europeiska högteknologiregionen Cambridge som ett brittiskt-tyskt joint venture. Bildtjänsteföretaget erbjuder en bekväm internettjänst för framkallning av digitala bilder och planscher samt för tryck av bildkalendrar, bilddukar och bildpresenter med Windows, Linux och Mac OS. De bilder som beställs från FotoInsight framkallas i fem moderna fotolabb i tre olika länder. Bildtjänsteföretaget på internet har vuxit snabbare än fotobranschen år efter år och erbjuder sina tjänster på sju språk i 32 länder.