Mr Appson Sweden AB

Julklappstips

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2013 10:08 CET

December 2, 2013

Stockholm, Sverige – Mr Appson är en sökmotor för appar med mer än 2.3 miljoner applikationer för Android samt iOS. Vårt mål är att erbjuda en så rolig, enkel, och användarvänlig upplevelse för slutanvändarna som möjligt.

Nu nalkas det jul, och julklappshandel! Vad folk ofta inte tänker på, är att det finns otroligt många ”nyttoappar” som används för att göra livet lättare. Dessa appar passar perfekt för julklappar, så här kommer apptips för både iPhone/iPad och Android.

iPhone:

7 minute workout challenge – 15 SEK

Träningsschemat som den här appen bygger på, har inte bara forskning i ryggen, utan har även publicerats i ACSM; American College of Sports Medicine.

12 övningar utförs, 30 sekunder per övning, med 10 sekunders vilointervaller. Högintensitetsträningen resulterar i en högre daglig metabolism och motsvarar en timmes träning, på sju minuter!

Sleep Cycle alarm clock – 7 SEK

Appen hjälper dig att analysera hur du sover, och sedan väcker den dig i den lättaste sömnfasen.

Grafer och detaljerad statistik om din sömn sparas för varje natt, statistiken kan sedan användas för att avgöra hur koffein, stress, och mat kan påverka din sömn.

Android:

Jamie's 20 Minute Meals – 58 SEK

Underbar app för alla som vill ha det lite lättare när man kommer hem efter jobbet eller skolan, utan att offra kvalité och nyttighet. Jamie Oliver ligger bakom appen, som innehåller 65st recept, som alla tar runt 20 minuter att tillaga. Varje recept har bilder, som guidar dig steg för steg genom processen!

Utöver recepten så medkommer det även 21st filmer med tips och trix, allt från hur man slipar en kniv till hur man hackar lök!

Business Calendar Pro – 47.50 SEK

Business Calendar är en komplett kalender-app som synkroniseras med dina Googlekalendrar!

Lätt att använda, men ändå avancerad. Användarvänlighet är nyckelordet, med massvis av funktioner såsom sök, grafik, drag & drop och möjligheter att länka kontakter till event.

Mr Appson är en sökmotor för mobila applikationer. Med en användarvänlig och lekfull design, effektiv sökalgoritm och stark passion för app-världen, underlättar Mr Appson ditt sökande efter mobila applikationer med funktioner som kategori/underkategori-filtrering, val av AppStore, bildsöksfunktion och mycket mer.