Västtrafik

​Julstämning i kollektivtrafiken i Skövde

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2015 08:52 CET

Lagom till första december överraskar Nobina och Västtrafik sina kunder med extra julstämning i samband med bussresan. Inför tisdagsmorgonen den 1 december har flera hållplatser och vissa fordon julpyntats med stämningsfull belysning för att sprida glädje och julkänsla.

Bakom initiativet står bussbolaget Nobina, som kör stadstrafiken i Skövde, och Västtrafik. Syftet är att skapa lite extra julkänsla i kollektivtrafiken och bjuda kunderna på en kul överraskning.

Ett flertal hållplatser utmed de största linjerna i Skövde utsmyckas för att så många kunder som möjligt ska få starta sin dag med att kliva in i ett julpyntat väderskydd. För att även bjuda bilister på lite julstämning kommer också vissa hållplatser utmed starkt trafikerade vägsträckor att pyntas.

Även flera bussar julpyntas och sprids ut på olika linjer i stadstrafiken, så att många kunder får chansen att åka med dem.

– Det här är ett sätt för oss att visa kunderna vår uppskattning, genom att överraska med lite julstämning både i väntan på bussen och ombord. Vi hoppas också att bilister och andra ser de julpyntade hållplatserna och tycker att det ser fint ut att åka tillsammans, säger André Sellén, trafikchef på Nobina i Skaraborg.

Julbussarna började köra lagom till första advent och hållplatserna börjar pyntas under natten till den 1 december. På så sätt får kunderna en glad överraskning på väg till jobb och skola morgonen därpå. Både bussarnas belysning och hållplatsernas utsmyckning sitter sedan kvar under hela december.

För mer information:
André Sellén, Nobina 0500-40 61 19
Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99, press@vasttrafik.se

Foto: Rebecca Regstorp/Nobina

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.