Västtrafik

Julstämning i Skövdes kollektivtrafik

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2017 12:32 CET

Nu överraskas Västtrafiks kunder med extra julstämning i samband med bussresan. Två bussar i Skövde stadstrafik har pyntats med stämningsfull belysning för att sprida glädje och julkänsla.

– Så mysigt att mötas av detta när man kliver på bussen. Det är viktigt i dessa mörka tider att muntra upp varandra och det är roligt med det oväntade, säger Doris Hed, som tagit bussen till ett ärende på sjukhuset i Skövde.

Tidigare år har flera hållplatser varit pyntade i Skövde. I år har man istället valt att pynta två av bussarna som kör i stadstrafiken. Bakom initiativet står bussbolaget Nobina, som kör all linjetrafik i Skaraborg åt Västtrafik. Syftet är att skapa lite extra julkänsla i kollektivtrafiken och bjuda kunderna på en kul överraskning.

– Det här är ett sätt för oss att visa uppskattning till våra resenärer och bjuda på lite extra julkänsla i samband med resan, säger André Sellén, trafikchef på Nobina.

Bussarna kör sedan den 1 december och ända fram till jul, vilket innebär att många kunder kommer få starta sin dag i en julpyntad buss.

För mer information:
André Sellén, trafikchef Nobina Skaraborg, 0500-40 61 19
Västtrafiks presstjänst, 0771-41 43 99
press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.