Petit Hotel AB

Rättelse: Jultorp Ranch - ett nytt annorlunda Petit Hotel

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 13:15 CET

Jultorp Ranch är ett mycket annorlunda Petit Hotel. Ranchen, som är uppbyggd som en amerikansk ranch inbjuder och är synnerligen nischad till gäster som är hästintresserade och drömmer om sköna dagar på prärien. Jultorp Ranch har ett brett utbud för var och en som vill prova på westernridning på ranchens en miljon kvadratmeter stora yta. Ranchen lever upp till den bild som ägarna Lollo och Eva Nilsson fått av western i USA och inte minst från ridäventyr i Montana, Wyoming och New Mexico.

För den som vill släppa loss sin dolda cowboy är den här platsen det rätta stället. Och för den som bara vill hitta en plats långt från vardagens rutiner är ranchen ett riktigt guldkorn. Här kan man gå intensivkurser i långritter, prova på ridning men också rodeo, lasso, vildmarkscamp och linedans.  Westernmaten inmundigas med stort välbehag i den ruffa miljön i lilla eller stora saloonen.

Inom ranchen finns hotellbyggnad, festlokal och saloon, förutom allt hästrelaterat som stall, stort ridhus, utebanor, ligghall och rundkorall.

Många är de konferensbokare som har upptäckt ranchens ovanliga koncept med god mat, ridning och fest i saloonerna.

”Jultorp Ranch har ett helt annorlunda koncept där man redan efter 2-3 dagar rider självständigt ute på stora ängar” säger Lollo Nilsson som gärna berättar mer på tel 0512-481 11

För mer information om Petit Hotel kontakta gärna Leena Höbinger på Petit Hotel, tel. 0225-412 60, 070-214 17 06, leena@petithotel.se

Petit Hotel, som också är medlem i Pleasant Hotels Europe, finns idag på 38 platser i Sverige från Ulvön i norr till Trelleborg i söder. Hotellen är familjeägda och lämpade för såväl privata gäster som för konferenser. Gemensamt för hotellen är att de har god service, hög komfort och ett utmärkt kök. Petit Hotel Pearl ingår i kedjan med 7 härliga ställen utanför Sverige.

Bilder och pressinformation finns på www.petithotel.se/pressrum/press.html