Jumperfabriken

Jumperfabriken samarbetar med Swedish Hasbeens i London

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2013 11:07 CEST

På fredag den 19 april öppnar Jumperfabriken en pop-up butik i London. Butiken, lämpligt kallad Sweden Calling, är inhyst i det framgångsrika skoföretaget Swedish Hasbeens lokaler, The old Truman Brewery, på 25 Hanbury Street.

”Det var fantastiskt kul att Swedish Hasbeens frågade oss om vi ville vara med! Våra varumärken passar ju väldigt bra ihop, säger Jumperfabrikens chefsdesigner Elisabeth Synnes.

”Vi ser stor potential i Storbritannien för vår kollektion. I februari ställde vi ut på Pure-mässan i London, vilket blev en stor framgång för oss. Samarbetet med Swedish Hasbeens är en naturlig uppföljning och ett ypperligt sätt för oss att testa vårt koncept i London, säger Carina Tullis Zervakos, VD för Jumperfabriken.

Butiken har öppet elva till sju varje dag

Adressen är 25 Hanbury Street, London

Närmaste tunnelbanestation är Liverpool Street Station

Butiken har öppet i två månader från den 19 april.

För mer information kontakta:

Carina Tullis Zervakos. +46706545659 /tullis@jumperfabriken.se

Elisabeth Synnes, +46707525498 / elisabeth@jumperfabriken.se

Eller besök www.jumperfabriken.com.

Jumperfabrikens affärsidé är att ta vara på traditionella svenska mönster och nyproducera kläder med hög modegrad. Samarbetet med Swedish Hasbeens är det senaste i raden av spännande samarbeten som Jumperfabriken har utvecklat. Andra exempel är klänningar som producerats i Stig Lindbergs klassiska tyger, samt ett unikt samarbete med Jobs Handtryck. Jumperfabriken finns representerade på tiotalet marknader inklusive Holland, Tyskland, Italien och Japan. År 2012 omsatte Jumperfabriken 13 miljoner kronor och redovisade en vinst för året.  Även inledningen av 2013 har börjat positivt och bolaget har ambitionen att fortsätta växa. I år lanserades en ny webbshop som förväntas bidra till den positiva utvecklingen.