GF Kroppskultur

Junicupen flyttar på sig till förmån för Uddevalla Solid Sound 2016

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2016 10:41 CEST

Då arrangörerna för USS 2016 fick problem på ordinarie spelplats p g a rasrisk så befann man sig i ett läge där det inte längre fanns några alternativ. USS är ett centrumevent och att förlägga det utanför staden gör att konceptet faller vilket arrangörerna för JC snabbt upptäckte. När dessutom JC och USS infaller på samma helg så blev det naturligt att erbjuda Museums parken och att JC istället tar en alternativ spelplats. Båda dessa arrangemang gynnar Uddevalla så det fanns inga skäl att motsätta sig argumenten. JC och USS får staden att blomstra och tillsammans kan Vi genomföra fantastiska arrangemang för båda behövs.

En anrik handbollsförening med långa traditioner som nu vill förändra och skapa nya förutsättningar för medlemmar, affärspartners och supportrar. Idag är det ca 650 medlemmar men ambitionen är att stadigt växa men man måste växa med omsorg. Några av våra främsta mål är att skapa en arena för företagare där det blir affärer, ha rätt värderingar där alla är lika välkomna oavsett förutsättningar, ett föredömligt ledarskap och en god relation med Media.