APR Technologies AB

Jussi Myllyluoma till APR Technologies AB

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2019 09:54 CEST

Jussi Myllyluoma har anställts av APR Technologies för att driva bolagets expansion inom elektronikkylning och andra industriella applikationer.

Jussi Myllyluoma har anställts i befattning som CPO/VP Technology, och kommer driva den tekniska spinoff som APR arbetar med för att nå nya marknader. Hans mångåriga erfarenhet, globala nätverk och expertis inom flertalet industriella områden kommer att vara till stor nytta när företaget nu stegvis expanderar mot nya marknader.

Denna nya befattning är en viktig del av APRs expansiva satsning mot marknader som elektronik- och batterikylning. Jussis långa erfarenhet från elektronikbranschen, som inkluderar närmare 20 år som expert inom just kylning och kylteknologi, blir en vital komponent för att realisera denna expansion.

”Vi är mycket glada över att få med oss Jussi ombord och ser fram emot hur han kan hjälpa oss expandera inom kylning av elektronik och batterier”, säger Peter Nilsson, VD på APR Technologies.

"Jag har följt APR under många år, och har imponerats av den innovationskraft och framåtanda som präglar företaget. Det kommer att bli spännande att se vad vi kan skapa tillsammans!" säger Jussi Myllyluoma.

Jussi tillträder sin tjänst den 1 oktober.

APR Technologies AB I Small Systems - Great Improvements

APR Technologies är en global leverantör av avancerade produkter för termisk reglering för rymd-, flyg- och bilindustrin. Många av APR’s produkter har lösningar utan rörliga delar, vilket ger lång livslängd, låg strömförbrukning, låga ljud- och vibrationsnivåer och en konkurrenskraftig prissättning. Företaget grundades 2011 och har sitt huvudkontor i Enköping samt en filial i Seattle, USA.

APR Technologies is a global supplier of leading edge products for thermal management on spacecrafts, airplanes and automotive systems. The company was founded in 2011. The headquarters is located in the town of Enköping, Sweden, one hour drive from Arlanda airport and the Swedish capital Stockholm. APR Technologies United States partner is located in Seattle, Washington.