M2i

Justin Bieber gör som U2, Madonna och Rolling Stones

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 17:56 CET

/m2i: 2010-02-17.

U2, Madonna och the Rolling Stones är inte bara stora för att de spelar in musik. De är kända för att de turnerar enormt mycket. Där kommer också mycket av deras pengar ifrån samtidigt som de får “direkt” kontakt med sin publik och skapar lojalitet.

Justin Bieber spelade och sjöng vid varje tillfälle som han kunde.  Som tolvåring sjöng Justin hemma, på gatan, på ungdomsgården och senare (när han upptäckte att många gillade hans material på Webb-TV stationen Yotube) “postade” han regelbundet  spontana inspelningar.

När Justin Bieber slog igenom hade han redan stor vana av att framträda framför en stor grupp främlingar. Idag är hans fans imponerade av hans sång, och pressen är imponerade över hur lugn han är på röda mattan och i intervjusammanhang.

Till skillnad från många unga popartister som mest har blivit kända från TV och för att de har spelat in i musikstudior, så har Justin Bieber chansen att fortsätta i samma fotspår som Rolling Stones och U2 och få en lång karriär som bygger på att han ständigt är ute och träffar sin publik.

...

Länkar:

Se videon med 12-årige Justin Bieber som "gatu-trubadur"/"gatu-musikant": http://bit.ly/doEXKF

Om m2i:

m2i är en ideell ungdomsförening och aktivitetsklubb som skapar inspirationsprojekt för ungdomar.
Syftet är att skapa delaktighet i samhället och att med "coaching" samt musik som verktyg minska stressen för barn och tonåringar i dagens krävande samhälle.  Bland m2i:s eldsjälar finns bland annat professionella dansare, artister, journalister, musikproducenter, filmskapare, låtskrivare, socionomer, ekonomer och fältassistenter.