Universal Music Sweden

Justin Bieber lanserar Believe Charity Drive

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2011 13:56 CET

Globala fenomenet Justin Bieber blev i dagarna den första artist någonsin att nå mer än två miljarder You Tube visningar. Den 1 november släpptes hans julalbum ’Under The Misteltoe’ och samtidigt lanserade Justin Bieber sin ambitiösa välgörenhetskampanj Believe Charity Drive. I samarbete med 20 lokala välgörenhetsorganisationer har Bieber som målsättning att med hjälp av sina fans samla in miljontals dollar till förmån för barn och ungdomar. Bieber kommer även att skänka delar av intäkterna från den amerikanska och kanadensiska försäljningen av ’Under The Misteltoe’ till välgörenhet.

Bieber själv förklarar: ” Jag lanserar Believe Charity Drive eftersom jag av egen erfarenhet vet att allt är möjligt om du tror och satsar på dina drömmar. Believe Charity Drive kommer att jobba med välgörenhetsorganisationer som bidrar till att göra livet bättre för barn och ungdomar världen över. Via www.justinbiebermusic.com kan ni bidra med så lite som en dollar eller med er tid, vad du än bidrar med kommer det att göra skillnad. Tillsammans kan vi hjälpas åt att samla in miljontals dollar innan releasen av mitt nya album ’Believe’ som släpps 2012. Med er hjälp vet jag att vi kommer att kunna göra stora insatser.”

De 20 lokala välgörenhets organisationerna Justin Bieber har valt att samarbeta med genom Believe Charity Drive är listade nedan. De insamlade pengarna kommer att gå till områden som utbildning, hälso- och sjukvård och musik. I Sverige är det Barncancerfonden som är utvald organisation.

För att kunna administrera all välgörande online trafik har Justin Biebers officiella websida byggts om.. Med hjälp av interaktiva företaget AgencyNet (www.agencynet.com) har Justin Biebers officiella hemisda uppgraderats för att kunna ta hand om all internet trafik för välgörande ändamål.  nylanserades i Den officiella siten www.justinbiebermusic.com nylanserades den 1 november i samband med uppstarten av Believe Charity Drive och kommer utöver välgörenhetsinsamlingen, som utförs i samarbete med nätbaserade insamlingsplattformen StayClassy (www.stayclassy.org) och nås direkt via www.justinbiebermusic.com/believecharity, även att innehålla allt Bieber relaterat material som innan.

Alla 20 lokala välgörenhetsorganisationerna som är den del av Believe Charity Drive: Pencils of Promise (www.pencilsofpromise.org); Project Medishare for Haiti (www.projectmedishare.org); City of Hope (www.cityofhope.org); Make-A-Wish Foundation (www.wish.org); Boys & Girls Clubs of America (www.bgca.org); Musicians On Call (www.musiciansoncall.org); the GRAMMY Foundation® (www.grammyintheschools.com), Children’s Wish Foundation (Kanada); Barncancerfonden (Sverige) ; Unesco (Japan); Tribute To Bambi (Tyskland) ; Starship Foundation (Nya Zealand); Teenage Cancer Trust (UK); Barretstown (Irland) ; Acreditar (Portugal) ; Peter Pan Onlus (Italien) SOS Bornebyerne (Danmark); Un Juguete Una Ilusión (Spanien) ; Association Petits Princes (Frankrike) och Kinderen Kankervrij (Nederländerna).

www.justinbiebermusic.com

www.justinbiebermusic.com/believecharity.