Universal Music Sweden

Justin Bieber skapar historia

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 15:24 CET

Med sitt senaste album, Believe Acoustic, har Justin skapat historia. Blott 18 år gammal är han den yngsta artisten någonsin med fem #1 album på Billboards lista. Believe Acoustic klev in som #1 på iTunes i hela 63 länder, däribland Sverige. Albumet gick direkt in som #4 på svenska topplistan.

Men framgångarna slutar inte där, Justin är en av endast tio akter som nått #1 på Billboards albumlista- hela fyra år i rad. Tidigare stjärnor som åstadkommit denna bedrift är Jay-Z (sju år i rad), Beatles (sex år i rad) och Paul McCartney (fem år i rad).

Believe Acoustic innehåller tre nya spår samt akustiska tolkningar av åtta låtar från föregående albumet Believe. Albumet som släpptes förra året klev rakt in som #1 på svenska albumlistan och har nått platina i Sverige.

Den 22, 23 och 24 april kommer Justin att uppträda inför lyckliga Beliebers på ett utsålt Ericsson Globe Arena.