JVC

JVC lanserar underhållning i storformat till bilen.

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2010 13:04 CET

Underhållning och mångsidighet är - tillsammans med inbyggd bluetooth-teknologi samt en 7-tums widescreen pekskärm - grunden till det som ersätter den förinstallerade enheten i bilen.

JVC´s nya Double-DIN-multimedia-spelare, KV-AVX830 är tillverkarens senaste produkt för musikavlyssning och filmvisning i bilen. Det är även möjligt att integrera systemet med en iPhone, antingen med den inbyggda bluetooth-tekniken eller med sladd och samtidigt ladda telefonen.

Den rörelsekänsliga skärmen känner av om en hand närmar sig och visar då olika funktioner och inställningar på skärmen. Vidrörs den inte återgår den till standardläget. Själva panelen är löstagbar för extra säkerhet när du lämnar bilen och kan smidigt bäras med i medföljande väska.

”The Phone Book Access Profile” (PBAP) för iPhone tillåter uppringning från telefonboken. Upp till 500 nummer kan överföras från kompatibla mobiltelefoner. När du ringer via Bluetooth-anslutning går det att byta från handsfree till en privat konversation genom ett enkelt knapptryck. Det går även att växla mellan två telefoner enkelt, t.ex. mellan företags- och privattelefon. Det följer även med en trådbunden mikrofon för en ännu bättre kommunikation.

Användarvänlig 7-tums widescreen-skärm
Den 7-tums widescreen-skärmen är en användarvänlig pekskärm som erbjuder fyra olika grafiska mönster i tolv olika färger. Användargränssnittet finns tillgängligt på 10 språk: engelska, spanska, franska, tyska, italienska, nederländska, portugisiska, svenska, danska och ryska. USB-anslutningen för iPod/iPhone ger ett digitalt ljud med full överföringshastighet och laddar samtidigt enheten. Det går även se filmer lagrade på iPod/iPhone med hjälp av KS-U30-kabeln som medföljer.

Förutom musik från iPod/iPhone, klarar enheten MP3/WMA/WAV-filer samt visar JPEG-bilder och spelar upp filmer i formatet MPEG-1/2-video från en spelare eller ett flashminne med USB-anslutning. En avancerade equalizer förstärker de ljudfrekvenser som vanligtvis störs av billjudet och justerar dessa för optimering till det mänskliga örat och ger ett mer dynamiskt ljud.

Pris (inklusive moms):
Cirka 8 000 kronor

Tillgänglighet:
April 2010

För Produktutlån och övrig information:
Andreas Bergsman eller Mats Garb, CED Kommunikation.
andreas@cedkommunikation.se
, 070-714 49 47
mats@cedkommunikation.se
, 070-573 77 17

För mer information:
Rigmor Cedin, JVC Svenska AB
rigmor.cedin@jvc.se
,

Bilder för publicering:

Om JVC

1927 startade Victor Company of Japan, det företag som för oss alla är mer känt som JVC.

Ända sedan starten så har JVC legat långt fram när det gäller utveckling av tekniska produkter, och redan 1939 togs den första TV-apparaten fram i Japan. Därefter har JVC med jämna mellanrum presenterat ny teknik som har tagit hela elektronikvärlden med storm och resultatet har blivit att det nu finns JVC-produkter i var mans hem.

1958 frambringade JVC världens första stereo-LP, 1976 togs den unika VHS-tekniken fram och 1988 såg NICAM, stereovideon, sitt ljus för första gången.

Detta är bara ett fåtal exempel på de produkter som gjort JVC till ett multinationellt företag och som har vunnit en mängd fina priser världen över. Vår ambition är nu att hela tiden fortsätta att ta fram ny spännande teknik, fortsätta att ta världen med storm och ge dig nya produkter som förgyller ditt hem och din tillvaro.