Coop Fastigheter AB

Jysk väljer KF Fastigheter för ny butik i Nynäshamn

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 07:05 CEST

Detaljhandelskedjan Jysk har tecknat avtal för en ny butik på handelsplatsen Sjötelegrafen i Nynäshamn. Den nya butiken är på 1.350 kvm och öppnar i november 2010.

KF Fastigheters handelsplats Sjötelegrafen ligger lätt tillgänglig vid infarten till Nynäshamn och har goda parkeringsmöjligheter. Handelsplatsen är ett komplement till stadskärnans småskaliga handel och ger Nynäsborna ett utökat utbud av handel och service på hemmaplan. Befintliga aktörer är Coop Forum, Expert, Rinse Frisör och Wayne’s Coffee. Jysk är nästa butik att flytta in.

- Jysk valde Sjötelegrafen för det utmärkta läget vid infarten till Nynäshamn och för den potential kommunen har i och med färdigställandet av den nya motorvägen, säger Jonas Bröthlin, etableringsansvarig på Jysk.

- Konceptidén för Sjötelegrafen är rationell handel med stor tillgänglighet och överskådlighet, säger Bernt-Olof Gustavsson, VD på KF Fastigheter. Jysk passar mycket bra in i butiksmixen och det är roligt att kunna bredda sortimentet för våra kunder.

Bernt-Olof Gustavsson, KF Fastigheter, VD, tel 070-658 25 70
Jonas Bröthlin, Jysk, etableringsansvarig, tel 040-691 41 12

Besök oss gärna på: www.kffastigheter.se