Science Park Halmstad AB

K-SAM växer i Halland

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 05:00 CET

K-SAM startade i november 2009 som ett litet företag inom äldrevård och omsorg. Nu, 24 månader senare, börjar företaget ta mer och mer marknad, främst i Halland.

Efter att lagen om valfrihetssystem (LOV) trädde i kraft 2009, som innebär att medborgarna själva får välja mellan olika leverantörer inom äldreomsorg, startade Maria Mlekov upp verksamheten K-SAM i Göteborgsområdet. I början av 2010 började hon sedan inta Halland då hon startade upp i Halmstad, först med en hemtjänstlokal på Bredgatan men utökade snabbt därefter med ett kontor på Science Park Halmstad. Nu har man redan växt ur hemtjänstlokalen i Halmstad och innan årets slut kommer man flytta till en större lokal i Halmstad. Under hösten 2011 har man ansökt om att börja få bedriva sin verksamhet även i Falkenberg, Kungsbacka och Kungälv. Falkenberg är redan klart och första kunden påbörjad.

K-SAM erbjuder privat hemtjänst eller hemtjänst via din kommun, uthyrning av sjuksköterskor/undersköterskor, hushållsnära tjänster så som städning, trädgårdsarbete, en all-fixare för mindre jobb i hemmet mm.

K-sam har en gemensam syn på människan. De vill ge sina kunder den kvalitet, trygghet, respekt och omtanke som vi alla begär som arbetskamrat, kund eller medmänniska. Företaget ser fram emot att utföra sina tjänster och förmedla sin filosofi vidare i Halland.

Förhoppningen är att vår inställning ska ge resultat och att vi inom 2 år ska vara kända utmed hela västkusten säger Vesna Bader, Lokal chef på K-sam i Halmstad.

I dagsläget har K-SAM ca 30 erfarna anställda, mest undersköterskor och just nu håller man på att rekrytera ytterligare några stycken. Får K-SAM även ett godkännande att börja bedriva sin verksamhet i Kungsbacka och Kungälv så kommer det antalet öka ytterligare redan nästa år.

För mer information om K-SAM kontakta:
Verksamhetschef: Maria Mlekov
Mail: maria@k-sam.se