Kährs

KÄHRS knyter vänskapsband med svenska designstudion FORM US WITH LOVE

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2012 08:26 CET

Under Stockholm Design Week, den 5-9 februari, samarbetar Kährs med talangfulla svenska designstudion Form Us With Love och deras årliga designevenemang, Form Us With Friends. I utställningen visas ny design från företag såsom One Nordic Company, Ateljé Lyktan, RBM och JoV. Miljön inramas av en arkitektur konstruerad av Kährs trägolv. Lokalen kommer att vara öpppen för allmänheten den 4-10 februari. Mer information om platsen och de nya produkterna kommer i januari.

"Detta är ett fantastiskt tillfälle för oss att stärka Kährs designprofil på konsumentnivå. Dessutom ger det oss möjlighet att interagera med både nya och befintliga kontakter bland arkitekter, formgivare och andra projektkunder. Och - inte minst - är det en glädje att arbeta tillsammans med verkligt begåvade formgivare", säger Karin Lagerlöf, varumärkesansvarig på Kährs.

För mer information om evenemanget, vänligen kontakta press@formuswithlove.se

Kährs golv är lysande exempel på moderna idéer som speglar gammal kunskap. Med över 150 år i branschen är vi en av de ledande och äldsta trägolvstillverkarna i Europa. Vi är också en av de mest innovativa med en historia som präglas av en rad genombrott inom trägolvsteknologi. Våra golv är gjorda med kärlek till trä och designade med såväl skönhet som funktion och miljö i åtanke.

Kährs grundades 1857 i den lilla staden Nybro i Småland. Och det är här vi fortfarande har vår bas. Vi samarbetar med lokala, nationella och globala organisationer för att främja hållbart skogsbruk runt om i världen. Kährs har cirka 850 medarbetare och är aktiva på över 50 marknader i världen. 2010/2011 omsatte företaget 150 miljoner Euro.

För mer information vänligen besök oss på www.kahrs.com