Trendberry AB

Kända idrottsprofiler hjälper företag synas

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 07:38 CET

PRESSMEDDELANDE http://www.joddlet.se/press

Karlskrona 11 November 2010:

Kända idrottsprofiler hjälper företag synas

Med en ny webbtjänst satsar en grupp svenska idrottsstjärnor vidare mot OS i London 2012. Joddlet heter tjänsten, som förväntas ge svenska företag stor kommersiell dragkraft.

Nu får svenska företagare hjälp att bli ännu bättre – och det från oväntat håll. En grupp svenska idrottsprofiler, med namn som Linus Törnblad, Fredrik Wettergren (känd som ”Raptor” i TV4:s Gladiatorerna), Nadja Casadei och Ebba Ljungmark går samman bakom tjänsten Joddlet – ditt elektroniska visitkort på Internet. Joddlet ska på ett enkelt och billigt sätt ge maximal exponering av
företag, erbjudanden och varumärken så att fler besökare hittar just ditt erbjudandepå Internet.

– Elitidrott och företagande har många paralleller. För att bli framgångsrik måste man bland annat få visa vad man är bra på och vad man kan erbjuda. Och det hjälper vi till med, säger Fredrik Wettergren, som är en av grundarna till tjänsten. Joddlet beskrivs bäst som ett elektroniskt visitkort som alltid finns tillgängligt på Internet, som man enkelt hittar via nätets alla sökmotorer, som t ex Google. Tjänsten ersätter även krångliga hemsidor vilket sparar både tid och pengar för företagarna.

– Att skapa din egna joddlet är lika enkelt som att tugga tuggummi, tillägger höjdhoppsstjärnan Linus Thörnblad, som givetvis redan använder sig av tjänsten. Han får medhåll av både Nadja och Ebba som i sin tur vill slå ett slag för samarbetet med Barncancerfonden.
– Att vi oavkortat skänker 3 kr till Barncancerfonden för varje skapad joddlet är en trevlig men viktig bonus, säger friidrottsstjärnorna med en mun.

– Joddlet är ett nytt sätt att tänka när det gäller att synas på Internet då vi effektivt knyter samman alla potentiella kunder direkt med rätt företag. Detta är nyckeln till framgång, säger Fredrik Wettergren. Satsningen på Joddlet är en del i idrottsstjärnornas satsning inför OS i London 2012.