Åre 2007 AB

Kändistätt i Åres VM-backar

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2006 09:04 CEST

Under lördagen gästades Åre av festfixaren Micael Bindefeld med vänner. Skådespelaren Figge Norling, konstnären Ernst Billgren, hälsocoachen Blossom Tainton och artisten Tommy Körberg var några av dem som i sann VM-anda lagvis tävlade i storslalom i Stendalen, Åre. Ylva Nowén och Lars-Börje ”Bulan” Eriksson tillsammans med skidåkare från Åre 2007 AB och Skistar guidade gästerna under dagen.

Kändisarna tillbringade hela dagen i Åre och åkte nöjda härifrån med goda erfarenheter om nästa års alpina VM-arrangörsort. Huvuddelen av de cirka 150 gästerna tillbringade hela dagen i Åres skidområde. Eftermiddag och kväll ägnades åt nöjen på blant annat Bygget. Åresonen Hans Fahlén var dagens moderator och prisutdelare för skidtävlingen som vanns av ”Team Austria” med bland andra meteorologen Tone Bekkestad, kocken Melker Andersson och skådespelaren Per Morberg.

”Daggäster som väljer att åka nattåg hit och nattåg hem, får en hel dag där man både hinner åka skidor och nyttja det Åre har att erbjuda i nöjesväg och shopping. Det känns som ett fungerande koncept som vi tillsammans med SJ kommer att erbjuda nästa års VM-besökare,” säger Jens Rundkvist, Marknadschef Åre 2007 AB.

”Det var en härlig dag där vi fick chans att visa upp oss som nästa års VM-arrangör, som avsändare av Sveriges genom tiderna största vinteridrottsevenemang,” säger Lasse Lindqvist, VD Åre 2007 AB.

Resan var ett samarrangemang mellan SJ Event, Skistar och Åre 2007 AB.

För mer information kontakta:

Jens Rundkvist, Marknadsansvarige Åre 2007 AB, +46 73 088 2007

Karin S Halvarsson, Media Manager Åre 2007 AB, + 46 76 828 2007