Alcom System AB

Känner du till windream 5.0?

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 14:30 CET

windream är ett system värt att notera lite extra, inte bara för att windream är det första ECM-systemet som är helt integrerat med Windows operativsystem utan även för att du förutom arkivering även får dokumenthantering (DMS) i samma system.

windream integreras i Windows med en patenterad teknologi kallad VFS. VFS står för Virtual File System som innebär att systemet integreras i Windows och dyker upp som en enhet i t ex Utforskaren. Det virtuella filsystemet är mycket enkelt att använda, och alla som kan spara dokument på sin lokala hårddisk klarar av att spara dokument i windream. En stor skillnad är dock att de dokument som ligger i windream har utökade egenskaper som sedan kan användas vid återsökning.

windream kan hantera alla typer av dokument och i och med att systemet är integrerat i operativsystemet har alla program tillgång till att spara och öppna dokument direkt till/från arkivet.

Trots sin försynta närvaro används windream redan av flera offentliga och privata organisationer i Sverige.

Nyheter i windream 5.0
Jämfört med tidigare versioner har windream 5.0 utrustats med ytterligare en mängd olika funktioner. Förutom stöd för Windows 7, finner du nu även bland annat virtuell mappfunktion, nya sökalternativ, kontroll av dubbletter, en förbättrad pappersfacksfunktion och separat sökgadget.

Då windream är ett modulbaserat system betalar du endast för de funktioner du behöver. Priset för windream ligger från 3 580 kr/användare ex moms (licenserna säljs i 5-pack).

Läs mer om windream på sidan:

Anmäl dig för demonstration av windream på sidan: http://www.alcom.se/windream/demo.aspx

Alcom System AB utvecklar och marknadsför program och system för skanning och överföring av data från papper till elektroniskt format, elektroniska formulär, utvärderingar, samt dokumenthantering och arkivering.

Företaget är baserat i Stockholm och har sedan starten 1987 levererat lösningar till hundratals organisationer inom den privata och offentliga sektorn. Läs mer om Alcom på http://www.alcom.se/foretaget.aspx

Annika Khan Pettersson
E-post annika.khan.pettersson@alcom.se