Podium

Ny bok! »Nära dig när det vänder«

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2009 12:14 CET

Kärleksfull diktsamling om saknad och avsked

Hon står på en flygplats och ser sin son gå ifrån henne, genom säkerhetskontrollen och ut i världen, bortom hennes omsorg.

Hon sitter vid en sjuksäng i ett vitt rum i november och ser sin moder tyna bort.

»Nära dig när det vänder« är en diktsamling om saknad och avsked. Eva Ermenz skildrar insiktsfullt hur det är att leva mellan den yngre generationens frigörelse och den äldres allt större behov och hjälplöshet. Med både värme och svärta beskriver hon ärligt sorgens fina stunder likaväl som de små och orättvisa känslor den framkallar.

En vacker bok med kartongomslag med flikar. Illustrationer och formgivning av Johanna Svennberg.

... på obunden vers speglar författaren år av liv och väl iakttagna känslor, ibland med sorgsen humor, på ett välformulerat språk med enkla ord och bilder, som rymmer nyckeln till allmänmänskliga reaktioner. En liten bok med stort innehåll.

Ur recension av »Den morgonen och alla andra morgnar« av BTJ
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eva Ermenz är poet, författare och skådespelare. Hon har gett ut ett flertal skönlitterära böcker, varav en diktsamling har översatts till italienska. Hon skriver även manus till Teater Svalan och är redaktör för Svenska Migränförbundets medlemstidning. Eva Ermenz är bosatt i Nacka.

»Nära dig när det vänder« är utgiven i samarbete med Podium Distribution.

Kontakta Podium för ett recensionsexemplar.

Titel: Nära dig när det vänder
Författare: Eva Ermenz
Illustratör och formgivning: Johanna Svennberg