MAQS Law Firm

Kaisa Adlercreutz i topp när köparna utser sina favoriter

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2013 14:46 CET

Advokat Kaisa Adlercreutz är en favorit hos dem som köper juridiska tjänster visar resultatet från årets Klientbarometer som presenterades torsdagen 7 november. Kaisa är en av Sveriges främsta jurister inom offentlig upphandling och verksam vid MAQS Göteborgskontor.

”Det är naturligtvis väldigt roligt att få sådant fint omdöme från de som köper in våra tjänster, säger Kaisa. Jag blir både glad och stolt.”

Årets lista toppas av kvinnor. Kaisa delar 3:e plats med Björn Riese. Överst kommer Malin Leffler följt av Erika Åslund.

”Kaisa är en fantastisk jurist med stor känsla för klienternas behov verksam inom ett område som vanligtvis inte får de stora rubrikerna så uppmärksamheten är dubbelt kul, säger Fredrik Iverström´MP, MAQS Göteborg. Väldigt roligt också att det är kvinnor som toppar. Kvinnliga förebilder är oerhört viktigt för alla skickliga kvinnliga jurister vi har på byråerna och som vi vill ska gå hela vägen till delägarskapet.”

Omröstningen har gjorts av Klientbarometerns deltagare. Klientbarometern är en årlig kunskaps- och beteendeundersökning gällande inköp av juridiska tjänster. Undersökningen går ut till Sveriges största inköpare av juridiska tjänster och syftar till att förbättra relationen mellan rådgivare och klient, för att därigenom öka kostnadseffektiviteten hos båda parter.

För mer information, vänligen kontakta Kaisa Adlercreutz, MAQS Law Firm, Tel: + 46 734 17 62 11, e-mail: kaisa.adlercreutz@se.maqs.com eller Fredrik Iverström, MAQS Law Firm, Tel: +46 734 17 62 12, e-mail: fredrik.iverstrom@se.maqs.com.

MAQS är en modern advokatbyrå som förenar kritstreck och tradition med kreativitet och dynamik. På våra kontor i Sverige, Danmark, Estland, Lettland och Litauen arbetar 225 jurister med att ge mervärde och service till stora och medelstora företag i privat och offentlig sektor. Vi erbjuder proaktiv rådgivning och är ständigt på alerten för att förekomma våra kunder när de behöver stöd. MAQS målsättning är att vara en innovativ affärspartner snarare än en passiv rådgivare. Läs mer på www.maqs.com