Go Outside Media Sweden AB

Kajakdagarna växer

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 14:42 CEST

Den 15-16 juni arrangeras återigen paddlingsmässan Kajakdagarna vid Sjöhistoriska museet i Stockholm. Fler utställare än någonsin sluter upp till vad som har vuxit sig till Sveriges största paddlingsevent.

-Vi är glada över det fortsatt stora intresset för paddling, säger arrangören Glenn Mattsing som också är vd för tidningsförlaget Go Outside Media Sweden AB.Nytt för i år är möjligheten att köpa kajaker och friluftsutrustning på plats. All aktiviteter är gratis och utställarna arrangerar prova-på-paddlingar vid bryggorna nedanför Sjöhistoriska museet vid Djurgårdsbrunnskanalen.

-En trend vi ser i år är det ökade intresset för stand up paddleboards (SUP), vilket enklast kan beskrivas som en blandning mellan surf och paddling, säger Glenn.

Priser, som en World Kayaks värd över 20 000 kronor, kommer att delas ut bland deltagare i sprinttävling och uppvisningar som grönlandsrollar kommer att kunna beskådas vid bryggorna.

Kajakdagarna är gratis och öppnar lördagen 15 juni klockan 11.00. Mässan lockar runt 3 000-4 000 besökare varje år.

Läs mer: http://outsideonline.se/kajakdagarna/
Hitta till Kajakdagarna: http://outsideonline.se/hitta-till-kajakdagarna/