Kakeldax i Sverige AB

KakeldaxGruppen förbereder massiv marknadsföring våren 2010

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2010 10:51 CET

Mars månad 2010 påbörjas en marknadsföringsinsats för kakel och klinker som kommer att synas ordentligt i hela Sverige. KakeldaxGruppen släpper produknyheter i en helt ny produkt katalog på 200 sidor, använder sig av både TV-reklam, dagspress och butiksaktiviteter för att få Svenska folket att satsa på byggkeramik som ett förstahandsval när man väljer material inför nybyggnation, ombyggnad och renovering. En del i marknadsföringen är en koppling som sponsor till TV serien "Drömmen om Italien" som TV4 startar den 3:e Mars 2010. En annan är fristående TV reklam. En tredje är en helt ny produktkatalog som planeras tryckas i 100.000 exemplar. En 4:e en inspirationsbroschyr till butiker för att skapa en intresse kring kakel och klinker som ett inspirerande och exklusivt byggmaterial. Dagspress och direktmarknadsföring är också delar i 2010 års mest spännande marknadsföringssatsningar inom byggkeramik i Sverige.

Produkt-katalogen kommer att bygga dels på inspirationsbilder, och också på produkt fakta. 4 månaders förarbete går nu in på slutfasen, och vecka 10 räknar KakeldaxGruppen med att katalogen levereras från tryckeriet ut till kabelbutikerna.

I butikerna kommer skiftande Italien-teman att prägla våren och försommaren 2010. Mycket av den byggkeramik som kommer att presenteras i årets katalog är hämtat från några av världens främsta producenter just i Italien.

KakeldaxGruppen omsätter 280 MSEK genom 16 egna butiker och ett hundratal återförsäljare. KakeldaxGruppen har 110 anställda och är en av marknadsledarna inom byggkeramik. Företaget är medlem i branschföreningen KAF. KakeldaxGruppen består av fyra butikskoncept för konsument: Kakeldax, Kakelcentralen, Stigs Kakel och Kakel-outlet. Lägg därtill ett yrkeskoncept för professionella plattsättare och byggföretag: Proffsbutiken. Lokala och starka varumärken betraktade var och en för sig – tillsammans kan de vara oslagbara.