Southside Stories

Kalla Kulor Förlag satsar på bokhandeln tillsammans med Autostrada

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 08:14 CEST

Kalla Kulor Förlag stärker säljorganisationen!

Kalla Kulor Förlag och säljbolaget Autostrada inleder i dag ett försäljningssamarbete som innebär att Autostrada representerar förlagets titlar mot de lokala bokhandlarna runtom i Sverige.

Clara Lindström ansvarar för bokhandlarna i Stockholmstrakten och norra Sverige, Niclas Hasslund sköter den västra regionen inklusive Göteborg och Torbjörn Thunell hanterar Sydsverige.

– Vi har ovanligt många ovanligt starka titlar i år och då blir den fysiska bokhandeln helt avgörande för oss. I dessa tider med tilltagande brus och personalknapphet är det viktigt att nå fram till alla handlare på ett bra sätt, säger Hans-Olov Öberg, VD och Förlagschef på Kalla Kulor Förlag. Autostrada är väl inarbetade, respekterade och kreativa – en bra partner för oss, helt enkelt!

– Vi strävar hela tiden efter att arbeta med duktiga förlag med starka titlar, kommenterar Clara från Autostradas Stockholmskontor. Kalla Kulors breda katalog och starka PR-kapacitet ger det här samarbetet en fantastisk potential. Vi ser fram mot många trevliga besök hos bokhandlarna framöver.

För ytterligare information, kontakta: Hans-Olov Öberg, Kalla Kulor Förlag, hoo@kallakulor.com, 070-630 00 88 eller Clara Lindström, Autostrada, clara@autostrada.se, 08-410 711 30.

Kalla Kulor Förlag är ett smart, snabbväxande och oberoende förlag som startades 2001 för att göra världen litet bättre och ha roligt under tiden. Vi ger ut samhällsdebatt, musikbiografier, popkultur, satir samt originell skönlitteratur.