Mediababe

Kalla Kulor förlag släpper "Mediababe - kickstarta din karriär med hjälp av media! "

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 14:22 CET

Att bygga ett personligt varumärke som attraherar rätt arbetsgivare och kunder är möjligt för vem som helst. Att göra det med hjälp av media är effektivt och kostnadsfritt. Så vad krävs för att bli känd och uppskattad?

-      Hög energi, en tydlig personlighet och ett ömsesidigt intresse för dem man vill nå, säger Lotta Lundgren, programledare för tv-serien ”Landet Brunsås” tillsammans med komikern Henrik Schyffert och tv-journalisten Erik Haag.

Lotta Lundgren var den uttråkade copywritern som ville jobba med mat istället. Hon skapade en egen mediekanal – matbloggen ”Om jag var din hemmafru” - och har stegvis etablerat en ny karriär som kokboksförfattare, programledare och matstylist. Idag bygger hon målmedvetet sitt personliga varumärke med hjälp av media. Tillsammans med ytterligare nio Mediababes hjälper hon läsaren att kickstarta karriären med hjälp av media.

Mediababe består till hälften av intervjuer och till hälften av en manual som guidar läsaren i nio steg till att bli en Mediababe. Dr Åsa, tv-inredaren Isabelle McAllister, RFSL’s Ulrika Westerlund, Stureplansbloggerskan Kristin Zetterlund, stå upp-komikern Karin Adelsköld och trädgårdsentreprenören Victoria Skoglund med fler medverkar.

Om författaren

Jacqueline Kothbauer, född 1968, är föreläsare inom personal branding och media marketing. Tidigare reporter vid Dagens Industri och grundare av communityn MariaNova.se. Jacqueline är en av pionjärerna inom online media och arbetade som affärsutvecklare på webbyråerna Icon Medialab och Cell Network och som riskkapitalist på AB Traction under 90-talet. Utbildad civilekonom från Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och journalist från Stockholms universitet.

För frågor och intervjuer – kontakta författarinnan direkt på telefon 0709-620 699 alt mejl media@mediababe.se . För bilder se http://www.mynewsdesk.se

För recensionsex och andra förlagsfrågor – kontakta theres@kallakulor.com mobilnummer 0737-271 290

På Mediababe.se finns bloggen och på Facebook sidan Mediababe. Där kommenteras löpande hur olika individer och organisationer arbetar med media. Dessutom är det en flitig tips och råd funktion för alla som vill bygga ett personligt varumärke med hjälp av media.

Dagens inlägg Framtidens PR är personlig och bloggig