Southside Stories

Kalla Kulor Förlag startar deckarbokklubben Cosy Crime

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 15:19 CEST

Den 14 april sker rivstarten för Cosy Crime, en helt ny form av deckarbokklubb med inriktning på nyskapande, smal kriminallitteratur, medlemsaktiviteter i verkliga livet och riktigt låga priser.

Vad är nytt?
• Cosy Crime är mer än en vanlig distributionsform - den är en äkta klubbverksamhet med författarträffar, gästföreläsningar, singelläsning (ett helt nytt bokcirkelskoncept!), stafettläsning, T-shirts och ölaftnar, bland annat.
• Cosy Crime hittar sina titlar långt bortom stormarknadernas pallar: originella författare som medlemmarna inte hittar någon annanstans. Inledningsvis rör det sig om svenska berättare, men redan mot slutet av året hoppas vi kunna erbjuda väl utvalda översättningar.
• Cosy Crime är - bortsett från klubbverksamhet och bokdistribution - helt internetbaserad. Effektivt och miljövänligt!

Varför "Cosy Crime" ?
• Cosy betyder mysigt, crime betyder brottslighet, och det beskriver bra hur vi har tänkt med vår bokklubb, säger klubbchefen Jack Werner och fortsätter: Mysig brottslighet. Den sortens brottslighet man gärna läser om när man dricker en kopp te och äter ett mariekex framför brasan, alltsom terriern somnar långsamt i ens famn.
• På CosyCrime lovar vi att du bara skall hitta originella titlar i vårt urval, kommenterar Hans-Olov Öberg, grundare av Kalla Kulor Förlag. Vi anstränger oss oerhört hårt för att leta fram författare som har någonting extra, ett lätt igenkännbart språk, egen stil och hjältar som går att komma ihåg.

Vad är det?
Ett medlemsskap i Cosy Crime är en litterär motståndshandling. Med ett medlemsskap i Cosy Crime säger du: "Jag står på mångfaldens sida. Jag vill upptäcka nytt, inte låta stormarknadens kulturräknestickor bestämma vad jag skall läsa".
Medlemmarna erbjuds nya titlar varje månad - släppta i klubben minst en månad innan samma titlar släpps till bokhandelsförsäljning och till mycket attraktiva priser.
Men minst lika viktigt som böckerna själv är emellertid möjligheterna till umgänge utanför läsfåtöljen. Därför går startskottet för klubben i samband med en Cosy Crime-fest i slutet av maj.

För mer information, inbjudan till lanseringspartajet med mera, maila eller ring
Jack Werner, klubbchef
Jack@cosycrime.com / mobil: 0768-784557