Egmont Publishing Kids AB

Kalle Anka & C:o stödjer Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2010 09:20 CEST

Egmont Kärnan AB donerar 1 kr till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj för varje ny person som gillar Kalle Ankas sida på Facebook med start torsdag 14 oktober och fram till Rosa Bandet-galan den 28 oktober.

På Kalle Anka & C:o´s Facebooksida ger reportrarna på Ankeborgsposten alla fans en inblick i det dagliga livet i Ankeborg. De rapporterar om aktuella händelser och skvallrar om Ankeborgs kändiselit. Fansen kan skicka frågor till Bettans Brevlåda eller snacka strunt med den svinaktige Svinesson.

För den som vill ha mer kommer en ny tidning med Kalle Anka och hans vänner ut varje vecka! Förutom de förstklassiga serierna finns tävlingar med fina priser, Deckargåtan, Knep & Knåp och mycket mer. De spännande och roliga serierna ger barn en skön och rolig stund som motvikt till många barns allt mer stressade tillvaro. Barn som läser serier utvecklar sin läsförmåga, sitt språk och läser också annat. Något de har nytta av hela livet! Men framförallt – så har de roligt!

På Kalle Ankas egen hemsida kalleanka.se kan barnen spela roliga Ankeborgspel, bli medlemmar i Ankeborgs eget community, blogga, tävla, skriva egna artiklar i Duckipedia och mycket mer!

Läs mer i Ankeborgsposten: http://www.facebook.com/Ankeborgsposten eller på Kalle Ankas officiella hemsida www.kalleanka.se

Högupplösta bilder finns att hämta på:

användarnamn: egmontpr

lösenord: egmont2007

Mapp: Comics – Kalle Anka

Egmont Kärnan AB är marknadsledande inom barn- och ungdomsmedia samt spel och pussel. Vi arbetar med såväl internationella som svenska karaktärer, egna och andras varumärken. Egmont Kärnan AB är en del av den internationella mediekoncernen Egmont som ger ut medier i över 30 länder.