Destination Kalmar

Kalmar laddar för ännu en fantastisk sommar!

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2014 11:10 CEST

Det finns många skäl att resa till Kalmar – året runt. Här har vi listat några av sommarens alla höjdpunkter.

Kuststad

• Kalmars satsningar på kustnära projekt fortsätter och i år står den 180 meter långa bryggan vid Kalmarsundsbadet helt klar. Dessutom planeras flera förbättringar vid det natursköna promenadstråket mellan Kalmarsundsbadet och badplatsen Långviksbadet lite längre söder ut.
  • Den 23–25 maj hålls Kalmar Båtmässa. I år kan du bl.a. uppleva Kalmar Surfski Wavechallenge 2014, som är en av fyra deltävlingar i svenska cupen.
  • Den internationella sandskulpturfestivalen äger rum vid Kalmarsundsbadet för andra året i rad. Pristävling hålls den 18 juli och dagarna före kan du se de fantasifulla skulpturerna växa fram.

Idrottsevenemang

Nöje

Barnsligt kul!

Utställningar

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.