KAMIC Installation

KAMIC lanserar LED-nödbelysning med kondensator

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2014 14:45 CEST

KAMIC Light & Safety, marknadsledaren i Sverige inom nödbelysningsområdet, släpper nu en nödbelysningsarmatur med effektiv kondensator istället för batteri. ESC 90 heter den efterlängtade nyheten som kommer utrustad med just kondensatordrift istället för konventionella batterier. Ett miljövänligare alternativ sett till både produktinnehåll samt livslängd. KAMIC Light & Safety utlovar hela tio års garanti på ljuskälla och kondensator!

– Äntligen får vi den här produkten på hyllan och kan nu erbjuda marknaden en stilren kvalitetsarmatur som vi tror mycket på. Med kondensatordriften, energisnål LED-ljuskälla samt tåligheten mot låga temperaturer kommer denna armatur bli populär, säger Arne Bouvin, produktchef hos KAMIC. Vi tror även att Byggvarubedömningen kommer att acceptera denna produkt eftersom den inte innehåller konventionella batterier, vilket är bra, avslutar Arne Bouvin.

ESC 90 har en vit stomme i polykarbonat och transparent kupa i ABS-plast med utbytbara piktogramskyltar i PVC. Armaturen har inbyggd elektronik med automatiska funktionstester för stabil drift. Montagemöjligheterna är många då ESC 90 både kan vägg-, tak- eller flaggmonteras, enkelsidigt- eller dubbelsidigt utförande. Kondensatordriften ger unika möjligheter i temperaturkrävande miljöer då armaturen klarar en omgivningstemperatur från -25° upp till +35°C. Läsavstånd: 25 meter. Kapslingsklass: IP44, klass II.

För ytterligare information om ESC 90 kontakta Arne Bouvin via tel: 054-57 01 29, eller arne.bouvin@kamic.se. Information finns även på vår webbplats www.kamiclightsafety.se.

KAMIC Light & Safety är en av tre divisioner inom bolaget KAMIC Installation AB. Divisionen står för kunskap och marknadsledande produkter inom områdena nödbelysning, belysning, mätinstrument, brandvarnare och UPS/ avbrottsfri kraft.