KAMIC Installation

KAMIC Light & Safety släpper nödbelysningsserien Route Light

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2013 09:37 CET

KAMIC Light & Safety släpper nu nödbelysningsserien Route Light, en serie hänvisnings- samt nödljusarmaturer med LED speciellt framtagna att passa för montage både inom- och utomhus.

Route Light erbjuds i varianter med och utan piktogram och har en stomme, kupa och reflektor av polykarbonat. Konstruktionen är anpassad för kärva nordiska förhållanden och serien klarar utan funktionsbortfall temperaturer ner till -20°C. En speciell laddare ser till att NiMH-batterierna klarar utomhusmiljöer på ett optimalt sätt. Kapslingsklass: IP 65, klass II. Läsavstånd: 27 meter. Fem års garanti lämnas på stomme och elektronik samt fyra år på batteri.

– En välkommen och intressant produktnyhet som ytterligare förstärker vårt program på nödbelysningssidan,  säger produktchefen för nödbelysning hos KAMIC, Arne Bouvin.

För ytterligare information kontakta  Arne Bouvin via tel: 054-57 01 29, eller arne.bouvin@kamic.se. Information finns även på vår webbplats www.kamiclightsafety.se.

Kamic Karlstad Automatic AB är ett ISO certifierat handels- och agenturföretag inom områdena ljus och säkerhet. Företaget har idag 50 anställda och beräknas budgetåret 13/14 omsätta ca.150 Mkr. KAMIC ingår i divisionen KAMIC Light & Safety inom affärsområdet KAMIC Installation.