KAN Malmo AB

KAN växer och frodas

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 16:26 CEST

När KAN stänger bokslutet för 2008 kan vi se tillbaka på ett expansivt och framgångsrikt år. Omsättningen för 2008 uppgick till 23 miljoner kr (19 MSEK 2007). Året innebar också en hel rad nya kunder, bland annat Alfa Laval, Securitas Direct, Bokus, ReNew Life och Inredningsglas.

Tack vare den fina utvecklingen har KAN också kunnat rekrytera vidare. Under 2008 fick vi hela fem nya kollegor och vid årsskiftet var vi därmed 27 anställda.

2009 har startat starkt, den allmänna finanskrisen till trots. Ett flertal nya kunder har redan tagits in och de idag omsättningsmässigt största kunderna signalerar utökade samarbeten. KAN kommer därför att ha behov av ytterligare rekryteringar, bland annat inom projektledning och designområdet. Redan om ett par veckor kommer teamet att förstärkas med ytterligare en gränssnittsprogrammerare. KAN's VD Per Harrysson:

"Marknaden för digital kommunikation växer sig allt starkare och får mer genomslag än andra, mera traditionella, kommunikationskanaler. Dessutom är denna kanal ofta mera kostnadseffektiv än andra kanaler, vilket också gynnar oss. En viss försiktighet råder förstås, och samma försiktighet gäller också oss och våra strategiska beslut. 2009 kommer att bli ett väldigt spännande och säkerligen omvälvande år."

För mer information, kontakta:
Per Harrysson, VD
per.harrysson@kan.se

-----------------------------------------

KAN är en strategisk webbyrå vars specialitet är att hjälpa dig att lyckas med din digitala kommunikation. KAN har 27 anställda och finns i Malmö. Bland kunderna märks Sony Ericsson Mobile Communications, E.ON, IKEA, Nestlé Norden, Egmont Tidskrifter och Alfa Laval.