The Daily Cup AB

Kannan är död. Länge leve koppen!

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 20:45 CET

Kannan är död. Länge leve koppen!

Idag lanseras The Daily Cup™ på den svenska marknaden i samarbete med en av världens största producenter av espressokaffe, Lavazza. Det är slut med gammalt kaffe på kontoret.

Som prenumerant hos the Daily Cup behöver man aldrig oroa sig för att kaffet är slut eller om någon glömt slå på kaffepannan. The Daily Cup™ gör det möjligt att alltid kunna servera en perfekt espresso på kontoret.

The Daily Cup™ erbjudande bygger på Lavazzas kapselsystem BLUE (Best Lavazza Ultimate Espresso). Genom kapselsystemet bevaras kaffets arom och är alltid färskmalet för en perfekt espresso varje gång.

”Vi är väldigt glada att the Daily Cup valt att arbeta med våra produkter. Prenumerationskonceptet känns enkelt och tydligt. Det ger små och medelstora företag möjlighet att erbjuda kunder och anställda riktigt bra espresso, helt i linje med den starka espressotrend vi sett i Sverige de senaste åren”, säger Robert Ameln, VD Lavazza Sverige.

Genom en prenumeration hos The Daily Cup™ har företaget alltid tillgång till kaffe, utan dolda tillkommande kostnader eller besvär. Maskinen ställs ut kostnadsfritt till alla prenumeranter och företaget betalar bara för kaffet. Kaffet levereras varje månad och kommer från Lavazza; Italiens ledande kaffeföretag som levererat kaffe i över 100 år och är världens mest populära producent av espressokaffe.

Mellan perioden mars 2007-februari 2008 och mars 2008-februari 2009 har försäljning av espressomaskiner för kaffekapslar ökat med 75% i Sverige. Försäljningen av espresso kaffe har mellan åren januari 2006-januari 2009 ökat med 56%.

Kaos på kontoret. Kaffet var slut!

”Vi erbjuder en kaffelösning som är unik. Genom att vara först ut med en prenumerationstjänst där kunderna får låna en espressomaskin, räknar vi med att bli Sveriges största aktör inom 3 år. Inom 12 månader kalkylerar vi att uppnå en försäljning av 1 000 000 koppar per månad”, säger Kent Brandin, Försäljningschef The Daily Cup AB.

För mer information kontakta:
Hans Langenskiöld, VD The Daily Cup AB Mobil: 0708-437512
Kent Brandin, Försäljningschef The Daily Cup AB Mobil: 0708-113453
Tegnérgatan 37, plan 5
Postbox 3233, 103 64 Stockholm
info@thedailycup.se

The Daily Cup™ - alltid en perfekt espresso på jobbet. http://www.thedailycup.se/