Universal Music Sweden

Kanye West släpper nytt album - YEEZUS - 18:e juni

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 10:37 CEST

Rapscenens kanske tyngsta namn – Kanye West – är tillbaka med sitt sjätte soloalbum YEEZUS som släpps 18e juni. Den multiplatinasäljande Billboard-jätten tar nu sin säregna, innovativa stil till en helt nivå med sitt kanske mörkaste och mest uttrycksfulla album någonsin. En mindre skara utvalda kritiker och vänner, däribland stjärnparet Beyoncé och Jay Z, fick under måndagskvällen höra det nya albumet spelas upp på Milk Studios i New York. Hyllningarna har sedan dess regnat över den minst sagt talangfulla Chicago-rapparen.

Kollaborationer i världsklass är ingen överraskning på Kanyes album. Denna gång gästas han av bland andra Chief Keef, Justin Vernon (Bon Iver), Travis Scott samt RZA. Några av låtarna är producerade tillsammans med legendaren och tidigare Beastie Boys-producenten Rick Rubin samt den superheta Daft Punk-duon.

Albumet YEEZUS släpps 18e juni.