Eco Innovation AB

Kapital åt unik vattenrenare för metaller, ChemseQ, blev bästa svenska miljönyhet i april

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2012 23:13 CEST

Kapital åt ChemseQs unika vattenrenare för metaller blev bästa svenska miljönyhet i april. Eco innovation ab nominerade månadens tre bästa miljönyheter för webröstning. Besökarna till sajten ecoinnovation.se röstade fram ChemseQ International AB till en överlägsen seger.

– ”Mycket trevligt att ChemseQs verksamhet röner så stor uppmärksamhet och uppskattning bland allmänheten. Vi jobbar på och uppnår delmål efter delmål så det här kommer att bli riktigt bra.” kommenterar ChemseQs VD Magnus Norgren.

ChemseQ International AB har tagit in kapital från Såddgruppen Mittsverige AB. ChemseQ har en helt unik teknik för att rena vatten från metaller och för att utvinna värdefulla metaller ur restavfall. Med återvinningsbara kemikalier löser den en mängd problem.

-"Miljöinnovationer som blir lönsamma är enda sättet att klara jordens miljöproblem. Våra besökare har glatt sig åt ChemseQs enorma potential att lönsamt ta bort och återannvända metaller som annars skulle skada både människor och vår natur. Det säger Erik Sandström, Eco Innovation AB, som arrangerar webröstningen.

Länk till Presentation av ChemseQ

Vidare information: Erik Sandström, Eco Innovation AB, tel: 070-2994762, epost: info@ecoinnovation.se

Eco Innovation AB är ett familjeägt konsultföretag i Jönköping som registrerats 2008. Vi arbetar med EU-finansiering och Miljöinnovationer.

Vi erbjuder:

- Hjälp att välja bland EU:s finansieringsprogram och att göra ansökningar.

- Utbildning och Föreläsningar om EU-finansiering och Miljöinnovationer

-Självstudier om EU-bidrag på sidan: http://eu-bidrag.org -

Nyhetsbrevet EU-Peng, som beställs av info@ecoinnovation.se Vill Du veta mer, se vår hemsida: http://ecoinnovation.se

Intresserad av samarbete: Kontakta gärna direkt, telefon 070-299 47 62, E-post: info@ecoinnovation.se Erik Sandström, Eco Innovation AB, SCIENCE PARK, Gjuterigatan 9, 553 18 Jönköping